|
|
|
|---|---|
| Bromsskivor från Biltema? Funkar dom eller??? Obs endast normal körning inget Bus. | |
|
Skivorna brukar fungera bra i kombination med "märkesbelägg". Biltemas belägg är kända som skivdödare... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Lägg till någon hundring o köp skivorna på tex mekonomen eller bildelar. Jag har inte hört någon med gott omdöme om biltemas bromsgrejor. Det e ju trots allt ingen 316 du äger. En stor bmw med mycket vikt kräver rejäla grejor. Men det e ju bara min åsikt :) M-POWER!!!!!!!!! Länk NYA BILDER!! |
|
|
Varför inte beställa från motor nord ?? Dom är ju billigare en mekonomen iallafall. (var det sist jag skulle skaffa skivor) Billy B-10 Länk |
|
|
Jag gav 1050 spänn för Bremboskivor och belägg ! Svart hos min bilmek då men ändå. Om jag inte minns fel kostade biltemas 900 spänn. Personligen tror jag inte på biltemas kvalite skulle aldrig köpt ngt sådant hos dem. Spindelleder bussninger och skivor från biltema har jag bara haft dåliga erfarenheter med. |
|
| Inget fel på biltemas skivor... med tanke på att dom kostar hälften så mkt som på mekonomen så... Jag kör hårt o bromsar hårt mina har hållt! Inga problems! I värsta fall går dom ju svarva om! men jag vet inte de e ju ifrån fall till fall! Om du tänkt behålla din bil i nårra år så kan du ju likagärna köpa riktiga bmw orginaldelar då de antagligen håller bra! o länge... | |
|
Kolla här också....dom brukar vara "rätt" i pris... Länk ett tips bara... Peo |
|
rsarits |
Jag har haft mycket problem med Biltemas skivor, de har blivit skeva. Iofs har jag fått nya på garanti, men att behöva byta fyra ggr på ett år är lite väl mycket jobb, även om de alltid ser blanka och fina ut. Den kortaste tid mellan två byten var bara 1½ månad! Jag kör inte hårt alls, tvärtom. Åker 16mil/dag till och från arbetet på motorväg=jämn fart och nästan inga hårda inbromsningar, inga glödgade skivor här inte! Om jag kört bana hade jag kunnat förstå om de gick slut. |
|
Mekonomen säljer Brembo. Biltema vet jag inte. Annars har Bildelsimporten väldigt fina skivor från Zimmermann till bra pris. |
|
|
Verkar vara skiftande kvalite på biltemas grejer(olika leverantörer?)eller högre toleranser vid tilverkningen. Har iallafall biltema bromsskivor på E30n. Minns inte när jag bytte men 10000mil har de gått iallafall,bytte kam för 9000mil sen då satt de på,för övrigt biltemakam till bra pris(1650:- komplett med vippor och vippaxlar,6000mekonomen)funkat och funkar felfritt. Bromsbelägg,torkarblad och lampor har dock kort livslängd anser jag,så de har jag slutat köpa där. Oljefilter kommer jag ej handla där,bara att känna på vikten,något som ser lika ut men väger hälften kan inte innehålla lika mycket. Henrik |
|
|
Hej! Jag kör med dessa + orginal belägg + 740's OK. Länk Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Nu glömde jag skriva, att jag tror nog de finns till 5-serien också. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Ja skiftande kvalitet kan ju förekomma men då e de ju bara att byta som sagt... Är där garanti på biltemas skivor?? de visste jag inte :) Mina har ju hållt i alla fall... Har kompissar som kör med deras skivor med o de funkar fint! Bakhjulskrafs ROCKAR!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.