AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
975

Import från Tyskland med Europatransport., pappersexcersis?

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Ni som har köpt bil hos tysk bilhandlare och låtit ex Europatransport ta hem bilen. Jag kommer inte att åka ner utanöverför bara pengarna till handlaren. Har ni låtit papperna gå med bilen? Jag tänker på Fzb osv. Är det inte bäst om handlaren skickar papperna med rek. brev eller liknande.

/Johan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Eurotransport tar hand om papprena, de brukar antingen låsa in dem i bilen eller ta dem i hytten. de kan behöva dem för ev. kontroll vid gränserna, men det brukar gå med en kopia också. jag har låtit papprena ligga i bilen ett tiotal gånger, aldrig några problem med det. jag har ju iofs fått papprena skickade också, funkar det med. men jag tycker personligen det känns bättre om Eurotransport tar med sig dem med bilen, då är i alla fall både bilen och papprena på samma ställe! och Eurotransport vet precis hur viktigt briefet är, tänk på att det enda de gör är att köra bilar från tyskland!

mvh Johan
Vi på Europeiska Bilimporten använder Eurotransport för alla våra transporter, rekomenderar dem det varmaste.

Ni kan lugnt överlämna hemtransporten till dem. Tryggt o Säkert.
De tar hand om alla papper o överlämnar till Dig vid ankomst.

MVH Anneli Berglöv
Europeiska Bilimporten
031-74 80 100
betriebsanleitung1
När jag anlitat andra firmor än Eurotransport har det alltid blivit problem&förseningar,men med Eurotransport har det varit så enkelt&problemfritt att man blir chockad,och jag brukar annars gnälla på det mesta.
highline
Om man vill att dom hämtar hos privatperson,fixar dom papper exercisen då?
Eller låter men ägaren se till att den blir utskriven från tyska registreringen,och att han bara lämnar papperna till chaffören.
Kan man skicka pengar med dom ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.