AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
582

Lustigt fel...

Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
När jag kommer över typ 5000 varv så börjar bilen hacka. Men det är bara när man trycker gasen i botten, om man smyger med gasen så går det att varva mer...
Vore tacksam för lite bra tips...
/Peter
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Jag har nästan exakt samma problem! Fast mina problem börjar tidigare, redan från tomgången (om man skall starta från stillastående). Smyger jag med gasen, så är det inga problem, men spänner man på sig blyfotsprotesen så drabbas motorn av lunginflammation. Ingen aning om vad det kan vara, låter som om motorn får antingen för lite luft eller för lite bränsle. En annan mystisk sak är att det brukar fungera lite, lite bättre om jag inte använder bilstereon...

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Min 318i-89 går dåligt över 5000rpm. Vid 5500 så börjar den att gå på 3. Det fortsätter den då med även när jag drar av. Den går då dåligt ett par sek. Jag har fått en hel del tips om vad det kan vara:

En lyftare orkar inte hålla emot tillräckligt och därmed slutar dess cylinder att "gå". Men om jag har förstått rätt så är det inte hydraliska lyftare i era motorer.

Tändgivaren kan vara dålig. Sitter det tängivare på era? Annars kan ni bortse från denna och nästa förslag.

"Hjulet" som tändgivaren och fläktremmen sitter på kan ha dålig "upphängning" mot vevaxeln. Detta är en gummibussning. Om den är dålig så kan "hjulet" dra snett vid höga varv och därmed lura tändgivaren lite. Testa detta genom att försöka vicka hjulet fram och tillbaka. Det skall inte gå (om man inte tar i uta bara fan förstås).

Detta är de tips jag har fått som jag kan komma ihåg nu.
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Jag fixa mitt problem häromdagen, blev en flaska STP injection cleaner... funkade bra...
/Peter
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Dum fråga men har du kollat alla slangar???
Även luftmängdmätaren kan spöka....

//Cosmos
Söker 520 eller 528 E28!!!
Rickard
glöm inte att byta tändstift!!!!! kan hjälpa lite!!!!
un
har samma problem med samma bil . jag har bytt luftmängmätare stift kablar tändspole rotor inget har hjälpt. men de dom säger om givaren till veven låter som en trolig orsak.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
ingen nämner bränsle-filtret, hr ni provat byta det ?
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag har nytt filter. Hjälpte inte...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.