AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
576

Klonkande ljud i dörren? E-39

Jag har upptäckt ett litet klonkande ljud i höger framdörr när jag kör i ojämnheter (TYP HELA GÖTEBORG)

Inte mycket men tillräckligt för att det ska vara jobbigt. Detta måste ju på nåt sätt gå korrigeras bort? JAg har inte varit på BMW ännu pga att det kanske e ett lättåtgårdat fel som man fixar själv??

Att tillägas ska att dörren sitter tight utan kännbara glapp.

Nån som har en liten hum om vad det e som klonkar??

Tacksam för svar.

Bilen e en e-39a sedan

M-POWER!!!!!!!!!

Länk NYA BILDER!!
storken25
sök här på forumet så kommer du hitta grejor!!!
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Det är glapp i själva låshållaren.
Linda ett par varv eltejp i "låsshållarem på dörrstolpen. Då får du bort klunket. Hade samma indikation själv och hade svårt att lokalisera från vilken dörr men när jag lindade på lite tejp försvann det.
Hur menar du att jag skulle tejpa? Det känns ju lite B att tejpa på min ganska nya bil. Vad e alternativet? Byta låshållaren?

Mvh Anders

M-POWER!!!!!!!!!

Länk NYA BILDER!!
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Det är ett glapp, därför klonkar det. Det räcker med 2 varv tejp som inte syns om du väljer svart. Alternativet är nog att byta låshållaren eller fixa glappet på något annat sätt. Eltejp funkar och är en fullvärdig billig lösning. Lämnar du in den så sätter de säkert tejp där ändå :)
oki, ska kolla upp detta imån.
Man tackar för tipset!

A

M-POWER!!!!!!!!!

Länk NYA BILDER!!
St
130
Stefan T
M135i -13
Har också haft det problemet. Min verkstad åtgärdade det genom att justera låshållaren, gick på garantin. Tog ungefär 10 minuter. Kan kanske vara värt ett besök hos verkstaden om du vill slippa tejpa.

/Stefan
pason
Är glappet litet så räcker det med att smörja med lite litiumfett, det brukar jag göra. Sedan så är det tyst.

Litiumfett, vad e det??

M-POWER!!!!!!!!!

Länk NYA BILDER!!
pason
Specialfett med tillsats av litium för att få bättre egenskaper vid hög värme och tryck. Finns att köpa på välsorterade biltillbehörsaffärer. Clas Ohlson säljer det också.

MVH
//pason

He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Själv är jag nog uppe i närmre 8 varv tape, får nog bli en ny "låsnäsa" snart, har för mig att jag såg ett pris på 260kr eller så här på forumet. sök och du skall finna, fråga på bmw så får du dagsfärska priser:-) men skynda dig, i morgon är det säkert dyrare;-)
Jag var på bmw idag o fixade dörren. De sprutade på nåt medel och SIMSALABIM så var det irriterande ljudet borta. :) Tror det var lithiumfett

M-POWER!!!!!!!!!

Länk NYA BILDER!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.