AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
813

felaktigt inställda halvljus

tobbe77
är det ombesiktning när man har fel ljusbild på halvljusen?
eller kan man fixa till det själv?
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
det är en ombesiktning som gäller om dem står fel...är du lite händig så borde du kunna ställa relativt bra själv...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det beror på om du menar felaktig ljusbild eller om du menar felinställd i höjdled. En felaktig ljusbild ska ge en "villkorstvåa" så länge den inte är bländande eller ljuset är svagt.
Är inställningen för låg ska detta ge en "villkorstvåa", är den för hög en "skarp" tvåa...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jeppe. När skjuter du "skarpa" tvåor?? Och när kör du "löspluggstvåa":)) har ingen koll allas har inte fått nån tvåa på
10 år eller nått.

///MVH Hasso
Länk

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag har ju ett besiktningsprogram att följa där varje brist finns graderad med rätt utfall. Brister som av Vägverket bedömts som mindre allvarliga och lätt för gemene man att kontrollera om det är korrekt åtgärdat har bedömts med villkorstvåor, resten med "skarpa" tvåor.

Jeppe

rsarits
Gamla ettan alltså?

Micke
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ja, i stort sett. Den stora skillnaden är att en villkorstvåa nu sparas i bilens historik och syns vid följande besiktningar/flygande kontroller.

Jeppe

ma
4
marqs
520iA -89
Om man får en snäll besiktningsgubbe få fixar han det på plats... det gjorde min när mitt halvljus var för högt...
tobbe77
jo men nu var det att det var fel insats o allting så mitt halvljus pekade rakt uppåt...
så nu ska nån som kan det sätta dit riktiga saker o ställa in det.
för besiktnings-farbrorn ville hjälpa mig men det var hopplöst att göra nått åt det då.
så nu e det ombesiktning på gång..
men det var den enda anmärkningen oxå så man e nöjd
Paap Reeder
Hej!
På min 750 var vä halvljusreflektor inställd på LD vilket gjorde att vä halvljus bländade (Vinkeln låg till vä istf hö).
Hade även fel lambda (kör fortfarande på bara en lambda-sond..... men i kväll...)), en gummistropp på bakre dämparen, oljeläckage samt fel inställt vä dimljus.
Totalt 5 "2:or".
Tror att hade det bara varit för halvljuset hade jag nog bara fått en "villkorstvåa".

MVH /// Paap R
Tobbe, grovinställ hemma o snacka me bes-mannen om att du tror dom står galet o fråga om du själv kan få justera in dom...
Har funkat för mig iaf...

__
#232 E28registret
Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.