AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
441

Värdering 750i E38 1995

St
130
Stefan T
M135i -13
Hej,

Jag skulle vilja veta vad man får ungefär för en E38 750i 95:a. Bilen är i stort fullutrustad med navi+tv, xenon, pdc, komfortstolar, telefon, taklucka, dubbelglas, m m. Gått ca 18000 mil och är importerad.

Jag vet att detta säkerligen har diskuterats tidigare men jag skulle vilja ha lite färsk input...

/Stefan
Verkar som att större BMW(eller andra bilar heller) inte är direkt lättsålda precis vågar mig på ett stort intervall på 90-130' beroende på bilens skick(typ stora reparationer, dyra närliggande servicar, avsaknad av servicebok, dåligt lagade krockskador etc)

Vad tror ni andra? Tror att denna bil är svårvärderad, 8 år gammal lyxbil....

/Simon
Färg? inredning? nästa service? sommar/vinterdäck/fälgar? Den är riktigt svår tycker jag, Allt från 120-150 beroende på skick. Sen personliga krav spelar ju oxå roll.

Mvh/Soki

Länk
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
120.000:- tror jag ingen betalar för en -95 årsmodell med den äldre versionen av automatlåda.
Däremot en -96 kan man nog få ca 120.000:-
St
130
Stefan T
M135i -13
Tack för svaren! Jag hade bilen som jag beskrev på gång till ett bra pris. Tanken var att sälja den så fort som möjligt med lite förtjänst... :) Det verkade lite dock för riskabelt i slutändan så jag valde att avstå.

/Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.