|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Nisse, du värkar ha ett bra eksemplar av 325i. Om du klarar 6 sek i 4. gir blir jag besviken, för det e juh vad jag klarar i 3. gir... | |
| Fabrikstal e 8,9 sek på 4.gir 80-120 km\t... | |
|
Åfan?? Hmm, ska ut och köra lite snart igen, kanske mätte fel eller nåt =) Tror dock inte det... ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Ska ut och testa med så man vet om det är något löd i bilen. | |
| Har det blitt några nya resultat? | |
|
Japp 5,5sec, ca 20L, en person, original. Storlek på hjulen borde ha en del inverkan, har 17" 205/40 |
|
| Testade en E46 330d ('00) igår, 80-120 på 3an ca 6 sek (varvar lite för högt och tappar tryck när man närmar sig 120), och 80-120 på 4an ca 7 sek. Visst kan en diesel också gå rätt bra, de nya 200+ hk versionerna lär ska vara kul :) | |
|
var ute å testade igår. klockade 5,0 5,1 5,3... Hade då min flicka med mig och ca 20 lite bensin och två 10" basar + steg,, (å så lite damm=) |
|
|
Min går sämre nu utan slutburk =) 4.8 fick jag när jag testade igår 80-120 på 3:an. Ska sätta tillbaks burken idag... ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Min trimmade 320i når 80km/h i tvåan me 325 -87 differential vid 6500rpm(Varvspärren) 135km/h i trean... är det annorlunda på nyare e30 325?? FAN VA D E HÄRLIGT ME EXTRACTOR!!!:) BmwBasti |
|
Renstark |
Jäklar vad din bil verkar gå nisse |
|
Min 323:a me annan kam å lite portad topp gjorde 0-100 på 6.2 80-120 på 3:an 7s. enligt hastighetsmätare och stoppur. |
|
|
Ja kollade igår me dedär 80-120km/h.. fick ja på 6.3s me min 320i BmwBasti |
|
| 4.0 fick jag med min 327a | |
|
FAN! Då e man inte snabbast längre då =P ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| hehe.. din verkar ju vara jäkligt pigg orginal.. lr så tjuvar du =) | |
| Vad har ni ung för varv på 3:an i 80 km/h? | |
320-325 |
min 325a´´ varvar 3500rpm vid 80kmh 4,8 sek från 80-120.. föresten hur gör ni för att få bästa start om man skall få en bra 0-100 tid ?min är vädelös den spinner alldeles för lätt, skit svårt att göra bra tider det är ingen ide att ta fram tidtagaruret. min förra bil som var en 320i 85a´´ var det bara att lägga varvräknar nålen på 4000rpm sen dra handbromsen lite lätt och släppa upp kopplingen så att jag kände drag läget sen var det bara att släppa handbromsen samtidigt som jag släppte upp kopplingen och gav FULL gas., det funkade skit bra fick en 320 att gå på 0-100 på 8,9 sek det ända jag hade gjort med den var ett egentillverkat öppet luftfilter av morsans lampskärm och ett läckande BMW orginalsavgassystem... har ni några tips ? |
| runt 5 sek blankt för en 320 E30 låter lite väl magstarkt, i så fall blir jag nästan efter med med 535an i intervallet 80-120km/h på 3an och det har jag svårt att tro. | |
|
Ska nog filma när jag kör en 4.4 repa i morgon så får ni se =) Hoppas det inte regnar bara =/ ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.