|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| ungefär 5 sekunder med 1 passagerare (fet) , 15 Liter bensin i tanken. | |
|
Hmmm... Vilken växel börjar ni på när ni mäter 80-120??? runt 4sek låter lite för snabbt :-/ Men era bilar kanske e ngt trimmade? Vad använder ni för mätinstrument? Ha det! Mvh Tobbe |
|
| Den ursprungliga frågan hänvisade till acceleration på tredje växeln 80-120. Vissa av svaren här låter nog som om man växlat 2-3, eller så är bilarna bara rätt vassa :) | |
|
Givetvis så körde jag på 3:ans växel hela tiden i jämn fart 80 km/h...där jag sedan trampade pedalen i botten. Jag körde på plan mark i båda riktningarna. Min bil är helt standard sånär som på ett ferrita system och ett öppet luftfilter. Bilen skall chippas varpå jag skall göra en ny mätning för at tse ifall det verkligen ger något. Den där metallplattan på diffen kan jag inte hitta. BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
Körde som Niklas, på 3:an i 80 trampar fullt och trycker igång tiden. Trycker av tiden när nålen går förbi 100-105. Inte så exakt metod, men vad ska man göra då? =P Bilen är helt original! Men tycks vara i bra skicka motormässigt (även fast den rullat snart 23k mil) då jag kört mot en likadan bil som hade chip, filter + avgas i rullande testar i olika farter och växlar och jag drog han varje gång =) Vi bytte även bil med varandra för att eliminera den saken. Ska se om jag hittar metallplattan =) ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| hmmm... snackar vi 80-100km/h eller 80-120km/h???? Jag har mätt 80-120km/h på 3an iallafall... mellan 6-6.5sek vart det som sagt. | |
|
haha jag e trött! Självklart menade jag 120-125 sorry. ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Ska ut igen och testa idag. Låter ju rätt chysst att man ligger runt 4.5 helt original =) ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Ja testa mera.. jag kommer inte under 5,6 sek.. :( | |
320-325 |
min 325a´´ klockade jag och min kompis med 30l bensin 80-120 med 3 försök på olika raksträcker den bästa tiden låg på 4,6 sek den sämsta låg på 5 sek blankt den andra tiden mittimellan blev 4,8 sek. min varvar nästan 3500rpm vid 80kmh på trean jag har 320 89´´ bakaxel och svänghjul samt växelåda |
320-325 |
jag har oxå orginal 320 avgassystem och det gör ju 30 hk +...... nä men skämtåsido min är helt orginal förutom svänghjulet och Green cotton öppet filter.. |
|
okej, du har vel 4,10 utväksling. 3500 rpm på 3. an i 80 km\t, det er rimligt mycke. Kan inte ni andra skriva vad ni varvar i 3. an vid 80 km\t? Då finner vi nemligen ut hvilka utväkslingar vi körar med, det virkar ju som om det har en del och si på tiderna. |
|
|
Hmm. Ska blir tervligt att kolla hur min 325:a står sig mot era tider. Har ju 2,5 liters topp (i stället för 2,7 liter), och en annan kamaxel. Är den slöare tro, det märks väl. Nu ska här testas. Mvh Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
har ni klockat upp mätarna då? de kan ju visa rätt många procent fel, särskilt med andra storlekar på hjulen än original. Prova att ta tiden på en sträcka som ni vet längden på och se hur väl mätaren stämmer. |
|
|
Ska kolla va den gör vid 80 på 3:an snart. Vet iaf att den ligger på 5000 varv i 190-200 =) ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
På 5:an alltså =) Inte 3:an ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Har mätt upp lite mer nu =) Körde 80-120 på olika ställen 4ggr och snittet blev 4.4sek med 2 pers i bilen, drygt 10 liter soppa och bilen är helt original. 40-80 på 2:an blev snittet 3sek blankt. 0-100 7.8sek. Bilen varvar 3500 i 80km/h på 3:an. OBS! Alla mätningar gjorda med tidtagarur och hastighetsmätare. ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Nisse din bil verkar verkligen gå järnet! Jag styrde ut mot motorvägen och harvade i trean och drog 80-120 i båda riktningar. Tiderna jag fick var 5.76 och 5.78 (jämna iaf ;) Jag var ensam i bilen med 15liter soppa ungefär. Bilen jag har är en 4dörrars med taklucka, vikten 1330 enligt regbeviset. Vad väger era tvådörrars? Men alltsomallt verkar ju nästan 6sek inte riktning friskt för en 325:a, 4dörrars eller ej... Lite senare så åkte jag med min kompis 200sx på exakt samma väg, hans tider blev, med precis samma mätsätt, strax över 4sek med oss två i bilen och 10liter bensin (och då menar jag strax över). Huu, hemska tanke att han drar mig som ingenting med en japansk bil som väger mer, med fler folk i bilen ;( För övrigt så varvar min över 4000rpm på trean i 80kmh, varvstoppet går i strax efter att jag nått 120kmh, så jag borde ha de rätta förutsättningarna på så sätt, den känns dock ganska trött uppåt i fart, men bra klipp 1:an och 2:an... Jäkla bil |
|
|
Så där ja. Nu har jag testat bilen. 80-120 km/h på treans växel. Det gick på 6 sek. 37 liter bensin i tanken. Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
Eber: Min är 4-dörrars med lucka min med...1330 enl beviset. (lite tungt tycker jag? Ska väga den) Då har vi inte samma utväxling, men som sagt din borde ju va snabbare...skumt! Hur är din i högre farter? Trött säger du? Ska ut och mäta lite på 4:an idag eller i morgon så får vi se. Filmar kanske också =) Tror föresten att den gjorde runt 6sek 80-120 på 4:an..testade det en gång, men kommer inte ihåg...Får testa det igen =) Var bor du? ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.