|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Opplys om evt. trim, antall folk i bilen och bensinmengd. Min gikk på ca. 6 sek med två i bilen och 20 L bensin. Jag tycker det va lite trögt. Min bil er orginal. | |
AIex |
kris: 0 - 100 på 6 sek ? Mvh/Alex |
| Nej, sjekk rubrik. Jag målte aksellerasjon från 80-120 i 3.gir. | |
| ja det är kanske inte så konstigt det är väl vid 80 det börjar ta emot vad har du för bil? | |
| oj då du hadde ju en 325:a ja jag vet inte men då lät det lite segt | |
|
Måstew säg att denna frågan är bra mycket vettigare och mycket mer rättvisande än 0-100. Ska faktiskt ut ikväll och köra en runda så jag skall testa med min. Återkommer med svar. BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
| hrm, det e jag som e "kris". Vem har loggat in på mig? | |
| Hei, det må være en feil ett sted.. jeg har hatt "kris" som brukernavn lenge.. derfor vet jeg også passordet.. hmm.. kanskje du registrerte deg som "Kris" med stor K, og så har det blitt noe tull.. | |
|
Hmm... Undrar vem som e vem =) 6sek låter faktiskt rimligt... Tror vi klockade en 325i-88 till 6.5sek 80-120 på 3an! Mvh Tobbe |
|
| Låter rimligt, jag provkörde nyss en E46 330 och den gjorde ca 5-6 sek 80-120 på 3an så jag misstänkte att det var något fel. | |
| Allvarligt Perret, en 330 skall/bör vara mycket snabbare då jag har hamnat precis under 5sekunder inom samma intervall med 535an..snittade 5.1s på 3-5 körningar. | |
| Jag måler slik, at jag har konstant fart på 80 km\t och så trycker gasen i botten och tar tiden up til 120 km\t på mätaren. | |
|
Ska ut och testa snart, skriver här sen =) ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Ska också ut o testa!!! | |
|
Har varit ute och provat. För säkerthets skull så körde jag sträckan i båda riktningarna. Fick följande resultat 80-120km/h 5,04 5,1 en förare pch 50 liter bensin i bilen. Det bör ju ha lite att göra med villken utv. man har på bakaxeln. Enligt mina erfarenheter så kan denna variera kraftigt på e30 modeller. Min gör precis 100 på tvåans växel innan den bryter. BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
Fick 4.412s första repan och 4.763s andra. Olika ställen. Bilen i fråga är en helt original 325i -88. Ska testa lite mer i morgon =) Min bryter också straxt innan 100 (90-95 nånting) ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Ooops, glömmde bort, jag satt ensam i bilen och de va inte mycka soppa i, drygt 10 liter. ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Jag har 3,64 i utväksling, vad har ni? | |
|
Vet inte vad jag har. ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Vet faktiskt inte vad jag heller har för någon utväxling. En kompis 325:a bröt redan vid 80km/h på tvåan men den var snabb upp dit. BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
Jag tror ni har 3.73 eller høyere utväksling, siden ni båda har 88 modell eller nyere. Det er lett å sjekke, det sitter en liten metall-plåtbit bakpå difflokket, der står det hvilken utväksling ni har. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.