|
|
|
|---|---|
|
Det är aldrig bra att stressa när man mekar, men numer har man ju även andra att tänka på så jag glömde givetvis slitvarningskontakten vid senaste bromsbyte. Har nu satt dit kontakten igen men funktionen verkar behöva någon form av nollning. Har sökt men inte funnit lösningen här på forumet. Tacksam för hjälp Jonne Mek | |
| ja mee | |
|
nee... det behövs ingen nollning... är bromsslitage varnaren hel, och det inte är nå annat fel. så ska det automatiskt sluta varna för dåliga bremsbeläge. Mvh Björn |
|
|
öh skall man ej byta slitagevarnaren med beläggen? så gör jag... |
|
|
Såg nånstans i forumet att man ska ha bildörren öppen samtidigt som man vrider tändningen till läge 2 i drygt 40s. /Jesper |
|
|
Hittade inlägget: Länk Vet dock inte om det fungerar på din bil... /Jesper |
|
|
joo... klart man måste byta slitagevarnare när man byter belägg.... jag tog för givet att han redan gjort det, men ja.. .det måste man.. Mvh Björn |
|
|
Tack för synpunkterna. Kontakten behöver bara bytas om den blivit utsatt för slitage alltså om man väntar med att byta beläggen tills lampan tänds, enligt den info jag fått. |
|
|
stämmer, det är en engångskontakt där strömkretsen bryts när den slits, därför lyser lampan. Om du bytt, kolla så att att kontakten har kontakt, blir lätt litet eroderad så utsatt som den är. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.