|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
cdabox |
Är det någon som har beställt denna nya dunder bil =) Står om den på BMW.COM In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Såg att du har CDA-box på din bil, märkte du någon skillnad när du monterade den, blev det mer drag? Eller är det som vanliga öppna koniskt filter = en styling grej som i bästa fall ger lite mer sugljud från motorn? Hur fungerar en CDA-box? är inte det bara ett koniskt luftfilter i ett kolfiberrör???? Ang. M3 CSL, vilken läcker bil, nu kan man börja snacka renodlad körglädje för gatbruk. Funderar lite på att bygga om min bil till en Z3MCoupe CSL, men det fattas lite pengar (rätt mycke faktist). /Richard |
|
M3_BMW |
Vet att det kommer 14 stycken till Sverige. BMW M bilar, när du älskar att köra. |
chrille70 |
Går CSL att beställa än? När börjar den säljas annars? Någon som vet? Funderar inte på att byta till en sån precis, är bara nyfiken. Mvh, Chrille |
|
Kommer det verkligen 14 till Sverige? Kul i så fall! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Kristian Larsson: Du menar kul för dom som har beställt:)))) |
|
cdabox |
z3mpower: ja det ger mera drag. det är ett filter som tvingar luften in i en virvelvind och på så sätt får in luften snabbare, man tar även kallluften från undersidan av bilen genom ett alu rör. Och faktum är att det låter mindre än ett "vanligt" sport filter. Jag hade ett BMC F1 innan, och jag märker helt klart skillnad mellan orginal, BMC och CDA Boxen där F1 filtret var det som fungerade sämst tack vare dålig avskärmning. In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Var reklam om CSL i Dagens Industri idag :) "Alltid i framrutan ;-)" stog det på reklamen :) 360 hk? /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
Va det inte vanliga M3an som det va reklam om? Jag såg annonsen men kollade inte så noga.. /Per |
|
|
stog längre ner vilka modeller och pris.. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
zodiaken BMW735IA: Det var reklam om alla 3dvs Cab,vanlig och M3 den var ett direkt marknadsföring smäll mot Aud....reklam=backspegel. Såg ni att det var den gamla utan face liften:))) Ps.Sen var volv host host reklamen riktigt bra sidan innan. |
|
chrille70 |
Starre, M3 kommer inte att omfattas av faceliften, har jag hört från självaste BMW. Den har ju en något annorlunda front än vanliga 3-seriecoupén och den får den behålla i tre-fyra år tills nya M3:an kommer. Mvh, Chrille |
|
chrille70: Låt mig omformulera mig de ändringar som fanns på m3-03 som fanns på bilsalongen: annan placering på bmw märket som sitter på bakluckan LED-baklampor adaptivt kurvljus Detta var inte på den bilden som fanns i DI i dag |
|
chrille70 |
OK, det jag syftade på var de nya strålkastarna. Offtopic: Såg för övrigt en otroligt läcker E46 M3 idag, på BMW i Umeå. En carbonsvart Cab med 19-tumsfälgar o. individual-inredning. Läderklädseln hade en läcker ljusgul-grön-aktig nyans (tredje rattekern i samma färg) & ljust ädelträ (björk?). Stog och dreglade en lång stund, tyvärr var den redan såld... Mvh, Chrille |
|
chrille70: ok:)) bilen du syftar på liknar den som stod på Bilsalongen i Stockholm var det med nästan alla utrustning? |
|
chrille70 |
Det fanns ingen specifikation, så jag vet inte. Var på Bilsalongen i egen hög person och när du säger det så var den nog nära på identisk med M3:an på salongen. Det kanske t o m var den bilen!!!? |
|
chrille70: Har ett vagt minne av att Asken plåtatade specen på den bilen och att det fanns bilder på forumet på bilen. Men hittar inte de bilderna eller reportaget nu...... och ja den var grymnt snygg |
|
chrille70 |
Starre: Kom på att jag hade detta i mailboxen; ur ett "BMW Nyhetsbrev" om Bilsalongen: BMW M3 Cabriolet Individual Den öppna versionen av högprestandamodellen M3 med en rak sexa på 3,2 liter, 252 kW / 343 hk och högsta vridmomentet 365 Nm, vilket ger bilen imponerande prestanda: 0 - 100 km/h klarar den på snabba 5,5 s; toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h. Individual, som är BMWs avdelning för unikt utrustade bilar, presenterar här en Midnightbluemetallic lackering, klädsel i champagnefärgat Nappaläder i utökad omfattning och träpanel i ljus poppel. Bilen har stora M dubbeleker 19-tumshjul med lågprofil höghastighetsdäck, något som bidrar till de utpräglat sportiga köregenskaperna och ger bilen ett mycket dynamiskt utseende. Det ser lovande ut... |
|
chrille70: Tänk vad minnet kan vara bra ibland:)) |
|
| lite nyfiken på vad en M3 CSL skulle kosta inte för att jag kommer köpa en men :) | |
|
85 000 Euro /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.