AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
637

BESIKTNINGS PROBLEM 525-92

FE
4
FEX
bmw 525i-92
Har en 525-92 som jag har bes. med följande fel.
CO 2500=2,1
HC TOMG=463ppm
LAMBDA VÄRDE FÖR HÖJD TOMG=0,94
Har bytt lambda sond,bytt katterna beg men det var rätt värde i jan på bilen dom satt i o dom var hela o fina innuti,bytt luftmängd mätaren,och idag har vi kört igenom ett test program på den och det kom upp en fel kod och det var gasspjällsgivaren.
Dom säger att det inte kommer någon ström till den och ohm värdena är fel,är det någon som vet var det ska komma ström och vart i från till givaren och om det kan va den som ställer till mina värden?
Bilen har gått 17000 mil enl mätaren,och går kanon,kanske rulltar lite på tomgång,inte så att han går på 5 cyl men han går inte helt klock rent!
Väldigt tack sam på svar

jocker18@home.se
nollställning av databox tog bort min " 5cyl gång", för min gick lite orent också, nollställde ordentligt å den gick klockrent. du bör nolla efter byte av lambdasond dessutom.

Man kan ha roligt även med 525ór...
Al
10
Alien555
525i -92
Nollställning av databox. Är det något man kan göra själv el. måste man besöka någon vuxen?

Alien555
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Du kopplar ur batteriet över natten lämpligast. Sen sätter du dit det på morgonen igen och låter bilen gå ENDAST på tomgång tills full arbetstemperatur uppnåtts. Sen är det bara att åka!
FE
4
FEX
bmw 525i-92
Data boxen är nollställd efter alla byten,för det låg fel koder på det jag hade bytt.
Men efter nollningen återkom en felkod och det var gasspjällskontakten.
Men nu har jag varit och hämtat en beg sådan,men frågan är hur många volt ska det komma till den och på vilket stift(det är 3 stift på den),och hur ohm värdena ska va på resp.stift o hur man mäter det?
Jag håller med om att man kan ha kul med 525 or också men inte när man ska besiktiga dom!!!

jocker18@home.se
vad det gäller besiktning fex så håller jag med dig, då min förblev körförbud i 3 månader för ej godkänd besiktning, så jag vet vad du menar!! det var avgasläckage ihop med lambdasond som bråkade.

Man kan ha roligt även med 525ór...
diamantsvart_bmw
Har skit kul med min ny servade 525:a blankt papper några dagar innan jag köpte den i dec hehe hoppas det blir så i dec oxå

Länk

Ny servad + ny olja i växellådan.
FE
4
FEX
bmw 525i-92
NU ÄR ÄVEN GASSPJÄLLSGIVAREN BYTT OCH UPP MÄTT U.A,MEN AVGASVÄRDENA ÄR LIKA HÖGA ÄN!
NU ÅTERSTÅR BARA SNART ETT REGELRÄTT KOMP PROV,DEN KANSKE ÄR SLUT SOM ARTIST?
TACKA VET JA DIESEL!!!??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.