|
|
|
|---|---|
|
Jag har talat med BMW om en gummilist till nedre kanten av passagerar dörren. Man måste byta hela listen runt dörren. Är det någon som gett sig på det och är det lika enkelt som det verkar. Av med den gamla, på med den nya? Det kostar en del, finns det billigare någon annanstans? | |
|
Om du menar den list som sitter allra längst ner på dörren (som tätar mot karossen) är den rätt enkel att byta, visst man får krångla lite men det går. Jag fyllde "spåret" i listen med lite diskmedel, det underlättade nog..sen var det bara lirka, vrida, banka. Var inte så dyr heller tyckte jag, kostade 180 kr på BMW. |
|
|
Samma list kostar 430 kr st för M5:an suck.. och det var utan lack.. /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
| Tänkte väl det, 1100.- sa BMW till mig när jag kollade. Jag sa att det skulle endast vara den längst ner, gummilisten. Han sa då att den listen går runt HELA dörren. det gör den ju inte?! Hur ska man förklara vilken list jag menar? Det är ju den svarta som tätar underkanten på dörren och inte den som sitter "innuti" bilen. | |
|
Be att få titta på den "sprängskiss"som han får upp på skärmen, då kan du säkert hitta det du letar efter! |
|
| Tack, ska göra det till helgen nu. Nu vet jag vad de "SKA" kosta i allafall. Det blir montering i helgen. | |
| Bytte den listen på min mors 520i Touring efter ef, eh, mindre backningsincident med öppen dörr. Mycket enkel att byta! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.