AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.592

Knackningar när jag vrider ratten

cdabox
Precis som jag skriver i topicen, när jag lägger om ratten (åt höger) när jag börjar närma mig fullt ratt utslag så knackar det lixom. Jag vet ju inte vad det kan vara så jag kan inte beskriva det. Är det servon eller nån länkarm eller hela framvagnen som håller på att rasa ?

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Kan vara balanseringsvikterna på fälgarna som tar i något när du svänger max...

Varför bromsa när man kan gasa =)
cdabox
vad skulle det vara ?

MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Hur skulle balanseringsvikterna kunna ta i???????

mvh

MW-Guru
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Skulle tro att felet ligger i servopumpen

mvh

MW-Guru
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Kan vara lagringen i toppen av något fjäderben som är paj. Kolla det.

//Erik//
Visa användare
24
JMK
318i -94
spindelled?

//JMK
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag lägger min röst på spindelleden.

mvh

jag lägger min röst på hjullager...har iaf samma symptom och hjullagret är trasigt
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
Tror på lagren uppe i fjädertorna...
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
är det bara när du svänger till höger eller även när du svänger tillbax???
cdabox
även när jag svänger tillbaka, saken är ju dock att detta bara uppträder ibland, och det roliga är att endast när det är varmt ute....

Gr
2
Gränshyddan
320D Touring -00
Hej,
Har samma problem på min 320D 00:a som har gått 23500mil,
det knackar i servo-pumpen ibland när jag vrider på ratten o det är inte pga för lite olja. Knackningarna kommer o går lite då o då men blir mer ihållande med tiden. Har kört ca 1000mil sedan det började. Någon som vet vad en ny servopump kostar ca, eller kan den renoveras kanske?

Hoppas på några intressanta inlägg.....
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Om det uppstår när det blir varmt så kan det helt enkelt vara en eller flera leder i framvagnen som är torra och börjar knaka. Jag har råkat ut för det och när bilen var kall var den tyst och fin men när den var genomvarm så klonkade och knakade den vid gas, broms och mindre styrutslag.
I mitt fall var det kränghämmarstagen som var problemet.
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Har haft samma problem på en E36 och då var det bara fylla på vätska till servon (som läckte).

Carl
To
11
TobbeK
320d, 1999
Hade samma problem med min 320d -99. Det var båda stabilisatorstagen som var kass. 485kr för båda och en timmas jobb.

Tobbe
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
HALLÅ!!! Hadde presis sama problem. Jag trodde först att det var oljan, den var ju helt svart,jag var ju helt säkert men efter jag bytte så hände det inget. Å sen efter ett stund när jag skulle byta kamrem då såg jag att rem som satt på servon var ospänd. Kolla på det , spän litte till så hjälper kanske det.
Hade precis samma problem för ett år sedan. Körde till verkstan och de bytte servoolja (nivån var ok men förgen var svart) och rem som sitter på servon. Oljudet gick bort och styrningen kändes bättre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.