AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
367

går snabbt upp i temperatur

m-king
konstigt,körde bilen idag så bara plötsligt gick den upp i temperatur.jag har bytt termostaten,så den kan d ju inte va,,men jag har precis bytt toppen,kan det ha med det att göra??
Luftficka !!
Det låter som om det är luft kvar i kylarvattnet.

Kolla även motoroljan så den inte är vit!
Det bör den ju inte va , med ny topp.

Billy B-10
Länk
m-king
om den skulle vara vit,,va e då??men det tror jsg inte,,hur gör man när man luftar??
Kommer det värme i kupen? Har du kollat så att den är tät efter termostatbytat?
Om oljan är vit så har du (tyvärr) kylarvattnet i motoroljan , dvs antingen spricka i toppen eller kass topplockspackning.

Luftar gör du med motorn igång och full värme på!
Det ska finnas luftnings nipplar på motorn tex vid termostathuset (tror jag) , kanske på något mera ställe.

Billy B-10
Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Viscokopplingen till fläkten kanske ? min gick lite varm så jag bytte den då fläkten min stannade av ett A4 papper... nu går den som aldrig förr ! värsta trimmet var det typ ;)
Visa användare
94
johnny e
525i -89
angående luftning! jag hade samma problem efter vattenpumpsbyte.luftade på termostathuset/hjälpte inte.luftade tillslut ikylaren en kryss skruv på kylaren bredvid expansions.kärlet o fixade v. växlarna (sitter vid torped väggen) de skall typ ticka/vib. när de funkar lycka till!obs.kan va väldigt bökigt att få ur luften.ge inte upp!sök på luftning på forumet så får du mer exakta beskr.
mvh:johnny

bmw,what else!!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Våran 528i -85 gjorde samma sak, de var fläktkopplingen som behövde bytas! Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.