|
|
|
|---|---|
m-king |
konstigt,körde bilen idag så bara plötsligt gick den upp i temperatur.jag har bytt termostaten,så den kan d ju inte va,,men jag har precis bytt toppen,kan det ha med det att göra?? |
|
Luftficka !! Det låter som om det är luft kvar i kylarvattnet. Kolla även motoroljan så den inte är vit! Det bör den ju inte va , med ny topp. Billy B-10 Länk |
|
m-king |
om den skulle vara vit,,va e då??men det tror jsg inte,,hur gör man när man luftar?? |
| Kommer det värme i kupen? Har du kollat så att den är tät efter termostatbytat? | |
|
Om oljan är vit så har du (tyvärr) kylarvattnet i motoroljan , dvs antingen spricka i toppen eller kass topplockspackning. Luftar gör du med motorn igång och full värme på! Det ska finnas luftnings nipplar på motorn tex vid termostathuset (tror jag) , kanske på något mera ställe. Billy B-10 Länk |
|
| Viscokopplingen till fläkten kanske ? min gick lite varm så jag bytte den då fläkten min stannade av ett A4 papper... nu går den som aldrig förr ! värsta trimmet var det typ ;) | |
|
angående luftning! jag hade samma problem efter vattenpumpsbyte.luftade på termostathuset/hjälpte inte.luftade tillslut ikylaren en kryss skruv på kylaren bredvid expansions.kärlet o fixade v. växlarna (sitter vid torped väggen) de skall typ ticka/vib. när de funkar lycka till!obs.kan va väldigt bökigt att få ur luften.ge inte upp!sök på luftning på forumet så får du mer exakta beskr. mvh:johnny bmw,what else!! |
|
| Våran 528i -85 gjorde samma sak, de var fläktkopplingen som behövde bytas! Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.