|
|
|
|---|---|
|
Nån som kan skryta med en "10-second car" ? D.v.s under 10 sec på 402 m ? Jag ser det som en omöjlighet iochmed att en TF drar på ca 5 sec. att ha en halv TF motor i bilen e väll inte det vanligaste.. Har "bmw-andreas" den värsta bilen här inne eller? inte sett nån värre.. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! | |
|
jo han har nog värst motor men bäckis går snabbare och stefans 633 går ju 11.01 på 402 sen finns det ju massa 11sec bilar och 12 sec bilar här Mvh Niclas icq:137785585 Team turbo addicts |
|
| Bäckis har kört 9.50. Han är outstanding hittils. | |
|
Med en "halv TF-motor" så åker man väl 6or med rätt bil. Sen är väl en 10-sekunders-bil en bil som går under 11 sekunder... Skillnaden mellan Bäckis och Andreas ligger väl mycket i chassit ? |
|
|
det mesta som skiljer mella deras bilar är ju chassit men dom har ju helt olika motorer oxo bäckis har ju en m20-2,5 andreas har ju en m50-2,5 halv TF-motor vad är det för motor ??? icq:137785585 Team turbo addicts |
|
|
"niclas85" me halv TF motor, mena han förmodligen en halv Top Fuel motor. Bilarna me dom motorerna kör på ca 5s på 402m. Då tänkte nog han att en halv sån kör på 10s.........typ |
|
|
Ctg_putte oki då vet ja men han ska ju ah ane hel annars blir det ju inte nå skoj ;) icq:137785585 Team turbo addicts |
|
|
En "10-second car" är väl en bil som ligger i intervallet 10.000-10.999 En bil som går under 10 sekunder är en 9 sekunders, så är väl jargonen bland dragracers i alla fall. Dessutom kan du inte räkna att en halv TF skulle göra det på dubbla tiden, tiden i förhållande till effekten är omvänt exponetiell. Min corolla har t.ex 1/100 av effekten i en TF, men den gör inte 0.402 meter på 5 * 100 = 500 sekunder, Den klarar det nog på under 30 sekunder :-D |
|
|
asså herregud va pjoskiga vi va här då. sorry skrev fel, ska va 10-second car, d.v.s 10.99 sec på 402 m. en halv TF motor va lite mer på skojj. va o kolla på streetrace idag. där körde dom 201 m på minst 7 sec. allt jag undra va om nån hade nått riktigt monster. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.