|
|
|
|---|---|
|
Har en stor problem, det är så att jag har på motorhuven två luftintag men som är bara dekal. Alltså påklistrade med dubbelhäftande tejp (sitter jä****t bra) Jag vill få bort dom därifrån men är rädd att jag ska repa lacken. Om ni vet hur man kan ta bort sånt utan några repor snälla HJÄLP!!!! Tacksam i förväg | |
|
Har du provat att värma med en kraftig hårtork? Det är den enda jag kan komma på. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
JBR_ |
värmepistol och fönsterskrapa.. |
| Tänk bara på att du kommer kanske få en färgskiftning där dekalen suttit , så huven kommer beöva en rejäl upputsning | |
|
Värmepistol och fiskelina eller tandtråd som du "sågar" dig ner mellan "luftintaget" och plåten kan fungera bra. Ta bort limrester med exempelvis T-sprit eller kemiskt ren bensin. Fönsterskrapa gör nog repor i lacken! Mvh |
|
|
Kemiskt ren bensin från Apoteket för att ta bort klisterresterna! /Länk |
|
|
Jag är tacksam för all hjälp jag fått................ ...::Kristijan::... |
|
|
Om du har en lackerarfirma i närheten så brukar dom ha en slags gummitrissa som sätts på en borrmaskin och sedan så är det bara att köra, den tar bort både gummimaterialet och klistret. Det går både fort och superbra resultat (inga repor) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.