|
|
|
|---|---|
Finduz |
I morse när jag kom ut till min 320 -89, var lite lagom sen till jobbet och hoppade in men det sa bara klick när jag vred på nyckeln! Så jag gjorde ett försök att knuffa igång högen, det gick bus enkelt. det bör tilläggas att larmet lade av samtidigt! mycket mystiskt tycker jag! |
|
Testa slå lite på startmotorn nästa gång d händer. Då brukar bilen starta ifall d e start motorn som e på väg å lägga av! Köp en ny på en bildemo eller byt kolen (tror ja d heter) i startmotorn. |
|
Finduz |
Har provat att knacka lite på den men jag kanske ska va lite mer hårdhänt? vad kan en startmotor kosta på skroten annars då? tack för svaret förresten! |
|
Första sak som jag skulle kolla upp är batteriets status och laddning! Ett dåligt laddat och/eller utslitet startbatteri kan ge exakt de symptom som du beskriver! Råkade själv ut för att en cell i batteriet hade dött på förra bilen - gav dina symptom! Symptomet kom plötsligt. Ett nytt batteri senare funkade allt som vanligt! Hur gammalt är batteriet? Mvh |
|
|
Låter helt klart som ett dåligt batteri.. hjorten |
|
|
kan nog vara batteriet som d andra säger. Men ifall d blir till att införskaffa en ny startmotor så gå in på bildelsbasen.se så kan du söka där efter beg. delar |
|
|
Hej! Det är inte någon form av startspärr på larmet? Det kan ju vara så att det är det söndriga larmet som gör det. Kanske inte "låser upp" startspärren. Bara en idé dock. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
M-FREAK |
Hej! Gör rent runt kontakter o dyl kan vara dålig kontakt mvh |
Finduz |
Jag trodde också att det kunde vara batteriet så det är helt nytt! pratade med en bil el kille över telefonen och han trodde det kunde vara batteriet i larm dosan, köpte nytt och fortfarande helt dött. men jag tror att det kan ha med larmets startspärr att göra, det blir att lämna ner bilen till el killen i veckan nu för man vill ju inte knuffa igång bilen nere i Emmaboda nästa helg det känns lite pinsamt! Tack för många bra tips Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.