AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
422

Vad kör ni med för tändning/sprut?

Vore kul att se vad ni kör med för tändning/sprut.

sp
185
spretten
X5 4.8is -04
316Ti -03
Megasquirt sprut.

Megaspark tändning.

Hur har du löst det med trigger skiva?

Jag måste montera en på min m20 och det har gett mig lite huvudbry. Tacksam för tips på hur nu har löst det!

sp
185
spretten
X5 4.8is -04
316Ti -03
Ingen trigerskiva för sprutet. tar signalen från tändspolen!
Tändningen får sin från inpulsgeneratorn i fördelaren!

Finns det inte trigerhjul på senare m20 motorer?
Iaf finns det nog begangnat från andra motorer å köpa på skroten. Som man kan montera på vev eller kamaxeln beroende av vilken typ av skiva systemet kräver att du andvänder.

Många äldre sprut klarar inte att jobba med Motronic signalen utan vill ha ett hjul magneter. Till Haltech brukar jag värma och knacka av orginal Motronic ringen och sen svarva en ring i alu och skruva dit. Då har man nåt att sätta magneterna i.
Jag kan ej använde orginal motronic hjulet och eftersom det sitter ihop med remhjulet som driver generator + vattenpump så är det lite klurigt att få till. Den enda lösningen är att sätta en skiva utanför generatorremmen men det känsn lite oseriös och instabilt att bygga ut med distanser. Sen måste det vara balans i alalting eftersom det sitter på vevaxeln...

Håller på att forska i om det går att svarva ner och bygga nya tänder på org hjulet istället. Prosparket kräver 30-2 hjul

Jo
744
Jonhny
745 -85
Är det stor skillnad på original m20-hjul och hjul med magneter ?
Hur funkar givaren till "magnethjulet" ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.