|
|
|
|---|---|
magkai |
Vad menas med scheinwerfereinigungsanlage? Hej! Jag har en BMW 540i-93. I säkringslådan, i säkringsuttag nr 22 ska det vara en säkring på 20A. Vid sökning på olika saker som kräver säkring, på insidan av locket till säkringslådan, så fann jag att säkring nr 22 skulle gå till "scheinwerfereinigungsanlage", tillsammans med säkring nr 20 (om jag inte minns fel). Det var den enda uppgiften jag kunde finna som var kopplad till säkring nr 22. Mitt problem är att säkring nr 22 bränns/går sönder titt som tätt. Är det någon som vet något om denna sak? |
chrille70 |
Mina tyskakunskaper är kanske inte de allra bästa, men jag ska försöka hjälpa dig efter bästa förmåga... Scheinwerfer betyder strålkastare, det vet jag... Kan det vara huvudkontakten, ingången, till strålkastarna, måntro? Mvh/C |
|
"anlage" betyder väl anläggning som tex i Klimaatanlage? Tyskan är sådär här me`:-/ Bilar kör man, BMW åker man.. |
|
|
Strålkastarrengörning(säger jag utan tyskkunskaper) Henrik |
|
|
Det betyder Strålkastarrengöringsanläggning Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Tjena alla För oss med mindre än dåliga tyskakunskaper kan jag rekomendera BabelFish translate: Länk Den översätter åtminstone från tyska till engelska och det hjälper ju något. Använder den mycket själv och den fungerar kanon. Om man över sätter "scheinwerfereinigungsanlage" till eng så får man "headlight agreement plant" och det hjälper ju något. Åtminstone så man kan se vart på bilen prylen skall finnas. Ha det Jonas Live to ride |
|
| BMWpower hjälper dig så klart!! I Import guiden hittar du följande fina lista med tysk bilhandlar jargong: Länk | |
magkai |
Kanon! Klockrent! SRA Scheinwerfer reinigungs anlage Strålkastar spolare SWW Scheinwerferreinigungsanlage (WischWasch) Strålkastarrengörare WiWa Scheinwerferreinigungsanlage (WischWasch) Strålkastarrengörare Tack för hjälpen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.