AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.981

Mina M3 speglar STULNA!

Sida 2 av 3
Visa användare
50
CJR666
BMW 328i (M3) -97 E36
hmm, blev själv utsatt för m3-spegel stöld dagen efter nyårsafton i år. bilen är helförsäkrad via länsförsäkringar. bilen var larmad vid stöldtillfället men det spelar ju ingen roll eftersom speglarna ej är larmade som standard. dock tyckte mitt försäkringsbolag det var tillräckligt och betalade helt nya speglar. de beställdes via bmw group och lackades i tyskland och skickades hit. monteringen betalade de också. dock tog det en månad innan de var här :)

ingen självrisk heller. hade jag sett tjuv/arna hade jag väl slagit ihjäl dem el. den.

Mvh

Jonas Ruteskog
USCH!!! Fan va nervös jag blir av att läsa detta =(
Har ju nyss köpt bil med M5 speglarna!!
Jag kommer ha rakblad varje natt !!
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Nu ligger mina nya m3kopior på närkiosken..Tyvärr så har jag inte råd att hämta ut dom än :)..passade på att köpa osram diadem lapor också..

Länk
Ni
6
NickeNyfiken
325i Coupe -94
Lät min bil stå ute på kvällen för första gången, och när man kommer ut till den så hänger det bara sladdar ut ur de tomma hål där mina så fina m3 speglar suttiit.

Vad är det för j*vla folk som stryker rundor på nätterna och snor backspeglar?

Tyvärr är det väl renodlat trailer trash som bor i samma håla som jag. Inte nog med att dom snor mina speglar, jag kommer väl att få betala deras soc. bidrag och till slut även deras fängelsevistelse. Får väl ta en runda i stan om en vecka eller två och leta golfar och oplar med m3 speglar som har hemma spacklade socklar. Och hittar man nån så kan man ju låta honom få känna på hur kul det är att betala självrisker.

Rakbladen är i stort sett redan monterade.
Har man tur så hittar man dom jävlarna, om man inte bor i en stor stad då.
En kompis till mig blev bestulen på alla sina 17" som satt på bilen.
Efter någon vecka eller 2 så hitta vi den jäveln, han hade satt dom på sin egna bil :-).
Det fanns ett litet nummer på fälgarna som kompisen hade ristat in själv på insidan så han visste till 100% att det var hans.(Han hade tidigare blivit bestulen på fälgar, därav nummret)
Det finns "Nötter" till allt
Men jag Tror inte han gör om det efter kompisens "snack" med honom.
Hi hi :-)
Bmw ludde
Jag hade inte velat träffa den person som tagit nått från min bil, då hade jag gjort något jag fått ångra vill ja lova....
sätt INTE dit rakblad, effekten kan istället bli att du blir ersättningsskyldig åt gärningsmannen för hans/hennes förstörda händer, och du förlorar MKT mer pengar än du vinner på dina behållna speglar.

det är ett dåligt tips, du kan åka på grova åtal.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
ha
734
haack
X3 30d -18

jokko: ponera nu att de t.ex är du som är ute en kväll å ska stjäla mina speglar som jag försett med rakblad, och du skär upp dina fingrar..hur ska du göra anmälan mot mej då? hur ska du förklara vad dina fingrar gjorde under mina speglar? eftersom jag är helt ovetande om att de sitter rakblad där, då jag själv aldrig har vart där å pillat!
de blir många konstiga frågor om detdär..å frågan är ju om tjuven någongång skulle våga göra en anmälan mot mej och mina rakblad!

mvh crille

the sky is the limit!
Dark Rider
Även en risk med rakblad måste väl vara att dom slår sönder bilen totalt när dom har skurit sig på rakbladen!

Bil´n min: Länk
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
Ta och larma speglarna istället, och märk speglarna mer ordentligt.
Mina speglar är nu larmade, har även diod bakom "spegelglaset" som är parallel kopplad med den blinkande inuti bilen (ser ut som en blinkande julgran)..
det finns speciella magneter att köpa (elfa tror jag) som man sätter dit, en på spegeln och en på fästet, dessa har kontakt hela tiden, och fort magneterna går isär så tjuter de ganska mycke..
Har även borrat ett litet hål på undersidan spegeln för att markera att dom är mina, samt att ett nummer finns inristat mellan fästet och spegeln.

Tja, tipset kanske redan är upplagt men ändå..

/J
Dra ut 2 metallister på varje spegel och dra kablar från dem till en stor kondensator som du har någonstans i bilen. Så lovar jag dig att den där pundaren som ville ha dina speglar varken får den eller kommer vara förmögen att avge en anmälning efteråt eftersom hans tunga kommer krulla ihop som en bit bacon i stekpannan.

Har haft flera inbrott i min bil senaste året, är så jävla trött på på det och att ingen bryr sig. De får ju fan härja fritt. Polisen är ju fullt upptagen med att spöa upp cyklister utan lampa å folk som kör 95 på e-20. Kändes nästan som jag var boven senast jag anmälde inbrott i min bil, bara för att polisen ifråga bara fick göra massa pappersarbete som ändå inte leder någonvart eftersom inga bevis finns. Jag skiter fullständigt om jag åker på böter om jag spöar på en pundare som bryter sig in i min bil, betalar gärna dubbla böter om jag får ge honom en omgång till...
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
jävligt tråkigt.. tycker synd om dig..

men kan säga att fästplattor är de inga problem att få tag på.. många ställen som säljer m3copy speglar har också fästplattor löst till salu..

men med tanke på vilket skick dina speglar är i nu efter stölden tror jag knappast att ett par fästplattor räcker..

tyvärr så kommer du nog inte att få se dina speglar igen..

mitt råd är att du köper ett par kopior o låter din försäkring vara om inte din självrisk ligger på typ 500:- vilket den knappast gör..
du kan få tag på speglarna för 1500:-, max 2000:- beroende på om du vill ha blinkers o en massa godis..

kolla in realcar.. dem e bra..
annars har jag för mig att det finns en dansk sida som har finfina priser.. kommer inte på deras namn.. någon annan..

........ HAHA ;p .....
Andie_83
Lider med dig, tråkigt när sånt händer. Och det är ju som du säger, vad fan får dom för speglarna, NADA!! Och vad ger det dig, en j***a massa klydd.

Lider med dig

MVH

//Andy

msn: andy_tibab@hotmail.com
Wo
34
Wolverine
318ti Compact 95
Vart av med mina speglar för en månad sedan inte skoj... Har nu fått på nya.... Och jävlar vad de som snor dem kommer få springa när de rör mina nya speglar...

You can run but you can't HIDE!!

bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
ja har gjort en egen variant.. tar m3 speglarna, bort med fästplattan. sen tar manoriginalspeglarna å kapar bort dom från föstplattan, sen skruvar man fast m3 speglarna i originalfästplattan och spacklar ihopa det . glasfiberspackel helst. sen e det bara att lacka.. sitter som järnet :) klart värt mödan för ingen kan sno dom nu
Wo
34
Wolverine
318ti Compact 95
Men vad händer om man skulle råka köra på något så spegeln slår i (Inte för att jag fattar varför man skulle vara så klantig) men det finns ju de som inte kan köra bil och kan råka köra på den.. då sitter ju spegeln som berget... och då går den väl sönder istället... iofs så ändras ju inte självrisken på parkeringsskador.. men ändå!

bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
vem har sagt att man ska köra på nått? kan man inte köra bil så behöver men inte göra min patentare. å skulle man mot förmodan köra emot nått så får man ju nya på försäkringen, man köra inte emot något lika ofta som dom blir stulna ju :P
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
....och vad händer om du råkar köra på en fotgängare?
Uppsprättad buk?

Det finns en anledning till att speglarna skall vika sig eller lossna från fästet om de utsätts för visst våld!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Wo
34
Wolverine
318ti Compact 95
Jag tror nog mer på att larma dem.. Om någon vet hur man gör eller har en beskrivning på hur man gör mottages den mycket gärna! :)

bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
varför ska man köra på en fotgängare? man får välja, stulna speglar eller speglar som sitter fast :) så länge ja har kört bil så har ja inte lyckats köra på en fotgängare eller köra in i nått me speglarna :P man har ju skitbra kontroll över dom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.