AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.984

Mina M3 speglar STULNA!

Sida 1 av 3
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Varför varför och åter VARFÖR ?!?

Snacka om att man blev sur när man skulle till jobbet i morse.

Men jag fattar inte..speglarna har gått sönder när dom snodde dem.
På ena spegeln har alla fästen som man skruvar i gått sönder.

På¨den andra så sitter fästplattan kvar där.

Så vad f*n ska dom med speglarna till??! dom får ju max 20-30 kronor om dom säljer dom ..medans jag måste betala massor för att köpa nya.

Var köper man M3speglar billigt ??

Länk
Bmw ludde
Lider med dig =(

www.realcar.se

Schnell, Kompetent,
Zuverlässig.
M3 speglar är aldrig billigt (med fästen iallafall)
Kopior däremot...

Tråkigt att höra men det känns som att det blir vanligare och vanligare.

Någon händig typ borde hitta nån slags snap-on lösning på dessa åtråvärda objekt.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Går det inte att montera in en handgranat innuti spegeln. Sedan så knyter man fast sprinten med ett snöre i bilen:-)

Jobbigt om dom lossnar på annat sätt...

Min skrothög: Länk
ta
90
tach
E36 325i
vad säger försäkrings bolagen om detta, kan man få ersättning?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja, om du har halvförsäkring.
Dock så är ju självrisken ganska hög + du får ju lägre bonusnivå.
Så har man originalspeglar så lönar det sig att utnyttja försäkringen om du inte har original så går det nog jämnt upp.
Såg igår att det finns lösa fästplattor att köpa, så dina speglar kommer nog betinga ett hyfsat värde ändå, tyvärr. Tänker dock inte skriva ut var de finns, man vill ju inte främja stölder.

Mvh /Carl.
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

humma, alltså mina speglar sitter fast med 3 st "knoppar" dessa är jättelätta att bryta loss. alltid när jag läser om dem som har
blivit stulna så har dem gått sönder,

har ni dem fastlimmade då ?
tacksam för svar.
classe
Mina blev oxå bestulna första dagen efter jag tagit ut den. Kostade mer än 10 000 att laga. Om någon hör talas om två gula till salu så säg till gärna (det hände i Linköping)
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
blää..så förbannat störande. Det är sånt här som får mig att tveka inför köpet av M3-speglar.

Vad gör man för att förhindra detta egentligen..? Man får väl hoppas på att priset på original såväl som kopiorna sjunker rejält så att dem inte blir lika åtråvärda.

Eller så får man sova i bilen tillsammans med en hagelbrakare =)
Hur sitter orginalarna fast, på samma sätt eller är dom svårare att ta av ?

Nisse
Länk
Classe

Vart hände det? Vilken tidpunkt ungefär? Helg?

Bor i Linköping jag med.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Regga på Länk

__
Länk
classe
Det hände natten till skärtorsdag på kettillsgatan i vasastan.
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Skegrie: Dom sitter fast på samma sätt fast orginalaRNA är gjroda av plåt medans m3 kpiorna är gjorda av plast.

Det betyder att m3speglarna går sönder mycket lättare dvs. Dom är mycket lättare att stjäla.

När jag köpte cargard 950s så stod det i manualen att man får med extra sladdar som man kan koppla till te.x takbox vinge bakspeglar eller dylikt.

Alltså kan alla som har detta larm koppla in sladdar till speglarna .
Så om nånn sedan får för sig att försaöka stjäla speglarna så vipps tjuter laremt igång och ut från huset springer en spritt språngande galen bmw älskare med ett basebollträ i handen.
Funderar på att göra på detta viset men tänker först ringa till det stället som jag köpte larmet ifrån och höra med dom hur mycket dom skulle ta i betalt för att göra detta ingrepp. Hoppas att det är billigt.

MvH//Tommy

Länk
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
classe: Hur kunde det kosta 10.000:- att laga??

Jag beställde bara nya från Länk för 695:- + frakt

Länk
classe
nya orginalspeglar med lack och montering Över 8000 spänn. Dessutom försörde kloparna den ena dörrlisten när de bände loss dem. dvs ny dörrlist med montering 2000 spänn.
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Jag har en kompis som hade fått sina HELLA-ljus stulna två gånger på 5 veckor. Då limmade han fast rakblad på hela baksidan av ljuset, en vecka senare så var det en hel del blod där - och ljusen satt kvar.

Men det lär inte vara ett speciellt lagligt stöldskydd, dock ett av de roligare.
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Kila fast några rakblad under spegeln nattetid, men säg inte att jag sa det..
Kr
273
Kristijan
BMW 525iMk -01
Mina hara blivit stulna en månad efter att jag har köpt min BMW (M3 Orginal)........Betalade stöld risken fick nya och .........Sen har en kompis som jobbar på en reklamfirma limmat fast dom med nån stark lim så nu kan dom bara ta o plocka väck dörren ;) ....

...::Kristijan::...
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Pröva att montera dit rakblad :-) då får de ont i händerna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.