|
|
|
|---|---|
|
Ska sätta på mina ögonlock i veckan (mitt andra par) för dom förra jag hade flög av pga att dom inte satt ordentligt... det stora problemet är att få dom att fästa på blinkersen ,det är långa ögonlock... Allt bra lim har väldigt lång torktid och att lägga tyngder eller på något sätt spänna ögonlocken medans limmet torkar är väldigt svårt om inte omöjligt... Funderar på att prova med värmelim ,har en sån pistol på jobbet nämligen men det blir jävulskt varmt fast fäster väldigt snabbt och hårt på dom flesta material. Någon som har erfarenheter av detta? Mvh Shi | |
|
Värmelim tror jag inte fungerar. Jag limade några plast detaljer det höll ett tag men med lite lättare våld så släppte det. det finns ett special lim som man limar inner backspeglar med det håller garanterat. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
Jag använde super epoxy 2-komp, funkade bra tills jag drog på en fågel i 160 knyck. Annars håller det lugnt för farter över 200km/h. /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
Jag satte fast ögon lock på min e30 igår, jag borrade hår igenom ögonlock och grill och satte dit poppnitar.. det funkade bra (men man får vara fösiktig så man inte drar för hårt) |
|
|
PL400 är klart bäst, jag och Farsan har limmat nummerplåtarna i flera år! Bilen måste stå varmt (inomhus?) när man limmar och torka över natten. Tricket är att använda silvertejp för att fixera objektet. |
|
sportsbmw |
Limma nr plåtarna hmmmm, finns det inte hållare till dom!?!? / Rickard! /// BMW RULES /// |
sportsbmw |
Tjenare Shi! Jag kan rekommendera ett lim som heter "Superset", och det är ett extremt starkt lim för säkra monteringar, även vattentåligt. Köps till en billig penning för 25:-och finns på de flesta större varuhus. Det fäster mot det mesta, tar cirkus 20 minuter sen så är det klart, har det själv och rekommenderar det starkt. mvh / Rickard! /// BMW RULES /// |
BMW-Yoda |
Du ska ha PL200, PL400 är för inomhusbruk 200 för utomhus. BMW-Yoda |
|
PL400 funkar garanterat spelar inte så stor roll att de är för inomhusbruk har hållt på att limma lutnings plåtar på järnvägs räls me sånt i sommar å dom sitter rejält bra! |
|
|
På PL400-tuben står följande: För alla normala material - inomhus, utomhus. Även för kalla, fuktiga och oljiga ytor. En kompis satte upp husnumren på väggarna i hela radhusområdet med PL400! |
|
|
Tack ska ni ha för alla tipsen.... Frågan e bara om ja kan välja ett lim nu när ja fick så mycket o välja på ;) Mvh Shi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.