|
|
|
|---|---|
|
Vi har ett konstigt fenomen på vår 525 tdst, den vill inte starta om det är mindre än 20 liter diesel i den, är det någon som vet vad det kan vara för fel. Tack på förhand........./Verona verona | |
|
Har ingen som helst aning om dieselbilar, men OM det sitter en förpump i tanken, så kan det vara den som är dålig. Har haft samma fel på en av mina bilar (ingen BMW) och det var förpumpen. Du får säkert bättre svar från någon snart... Ronte här på forumet kör väl diesel om jag inte missminner mig. Han verkar ha en del kunnande dessutom... /Kidde Äkta körglädje finner man i en BMW... |
|
|
Hade samma fel på min gamla golf,fickalltid ha minst 20 liter i tanken..o de va den lilla bränslepumpen som var paj,den som sitter i tanken..kan ju va samma princip på bmw.. MVH |
|
|
sitter in förpump i tanken och denna kan pajja och då får du detta fenomenet bmw kan mäta upp den om du vill, annars kan du ha samma fel som jag hade då min var likadan. Sitter slangar mellan varje spridare (läckolje ledningar) dessa har en tyg strumpa runt sig och kan torka sönder utan att man ser det och då för den in lufr den vägen och då detta fenomen, sen finns det att montera en backventil på en returslang som är dragen från pumpens övredel och vidare under innsuget kostar ca 100-200 kr att montera på bmw, detta gjorde jag då min var på detta viset och efter det har jag aldrig haft några problem men bilen. Joakim Eriksson |
|
| Vi hade precis samma bekymmer på vår 525TDS Touring -96 (E34.) Det var förpumpen i tanken som var paj och sög luft när det var 20 L kvar eller mindre. Öppna motorhuven och titta på den genomskinliga slangen mellan dieselfiltret/vattenavskiljaren till dieselpumpen. Är det luftbubblor där? Byt då förpumpen. Kostar ca 1500:- på BMW. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.