|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Ni som har en Z3 M Coupe, vad betalar ni i helförsäkring/år och för hur många mil ? Bolag ? Därför jag frågar är pga jag fick en höjning på 2500kr på ett bräde i förra veckan. Tänkte jag måste checka. och då e det enklare att fråga här än att ringa F-bolag, dessutom finns det ju inte jättemånga sådana i Sverige... /Mattias //BMW - Alltid snäppet före \\ | |
|
Fick ett pris på 10' om året när jag frågade för 1 månad sedan. Anledningen till att jag frågade var mina funderingar om ev. byte. Betalar idag 8,3' per år så jag måste säga att det är en löjligt liten skillnad.. |
|
|
betalar ca 5200kr om året, helförsäkring. |
|
|
Hmm, är det möjligt att entusiast försäkra en Z3MC, någon som vet? /Manray/ |
|
|
betalar 7.800 helår, men det utan avställningsavdrag ännu. Gbg- området M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| 6900 helår helförs. | |
Mr Hamann |
Vilka olika entusiastförsäkringsbolag finns det? Vet om Atlantica och Länsförsäkringar, vilka fler finns det? Jag har Folksam idag. MatroxMGA: Vad har du för försäkringsbolag? // Mr Hamann |
| Matrox: Bor du i en extremt liten håla på de skånska slätterna eller hur har du lyckats få den premien? Minns när jag kollade på m-coupé så låg premien runt 16k. | |
735 |
Hur gamla är ni och var bor ni som har dessa premier?? Är ju en grym skillnad mot vad M3 ägare betalar, visserligen lite olika bilar, men inte så olika.... |
Mr Hamann |
328-Johan: Vad har du för försäkringsbolag??? // Mr Hamann |
Mr Hamann |
Hoho, Johan??? // Mr Hamann |
| Länsförsäkringar. Betalar hälften för Z3M mot M3:an. 4 år nyare bil. 30 hästar till. Lagom =) Det är en insparing på ett års; däck, skatt och en liten oljeservice det! | |
|
Samma här. Lansförsäkringar.. Grymt bra att ha att göra med och realistiska vad gäller priser. Känns som de gör en bedömning efter personen ifråga inte efter sina tabeller. Kan rekommenderas. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
Mr Hamann |
OKI, thanks boys! Tyvärr sa Länsförsäkringar att man måste ha alla försäkringar där om de ska försäkra en importerad bil. :/ Trygg Hansa vill ha 7600 :-, nästan lika billigt. Får nog köra på dem. Betalade 10 500 :- förra året så det är ju en peng att spara ändå. // Mr Hamann |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.