AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
953

Ni som har en Z3 M Coupe, vad betalar ni i försäkring/år?

sk
42
skytten74
320i Touring -97
Halloj!

Ni som har en Z3 M Coupe, vad betalar ni i helförsäkring/år och för hur många mil ? Bolag ?

Därför jag frågar är pga jag fick en höjning på 2500kr på ett bräde i förra veckan. Tänkte jag måste checka. och då e det enklare att fråga här än att ringa F-bolag, dessutom finns det ju inte jättemånga sådana i Sverige...

/Mattias

//BMW - Alltid snäppet före \\
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Fick ett pris på 10' om året när jag frågade för 1 månad sedan. Anledningen till att jag frågade var mina funderingar om ev. byte.
Betalar idag 8,3' per år så jag måste säga att det är en löjligt liten skillnad..
betalar ca 5200kr om året, helförsäkring.

Hmm, är det möjligt att entusiast försäkra en Z3MC, någon som vet?

/Manray/
betalar 7.800 helår, men det utan avställningsavdrag ännu.
Gbg- området

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
6900 helår helförs.
Mr Hamann
Vilka olika entusiastförsäkringsbolag finns det? Vet om Atlantica och Länsförsäkringar, vilka fler finns det? Jag har Folksam idag.

MatroxMGA: Vad har du för försäkringsbolag?

// Mr Hamann
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Matrox: Bor du i en extremt liten håla på de skånska slätterna eller hur har du lyckats få den premien? Minns när jag kollade på m-coupé så låg premien runt 16k.
735
Hur gamla är ni och var bor ni som har dessa premier??
Är ju en grym skillnad mot vad M3 ägare betalar, visserligen lite olika bilar, men inte så olika....
Mr Hamann
328-Johan: Vad har du för försäkringsbolag???

// Mr Hamann
Mr Hamann
Hoho, Johan???

// Mr Hamann
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Länsförsäkringar. Betalar hälften för Z3M mot M3:an. 4 år nyare bil. 30 hästar till. Lagom =) Det är en insparing på ett års; däck, skatt och en liten oljeservice det!
Samma här. Lansförsäkringar..
Grymt bra att ha att göra med och realistiska vad gäller priser. Känns som de gör en bedömning efter personen ifråga inte efter sina tabeller. Kan rekommenderas.

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Mr Hamann
OKI, thanks boys! Tyvärr sa Länsförsäkringar att man måste ha alla försäkringar där om de ska försäkra en importerad bil. :/
Trygg Hansa vill ha 7600 :-, nästan lika billigt. Får nog köra på dem. Betalade 10 500 :- förra året så det är ju en peng att spara ändå.

// Mr Hamann
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.