|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa stänkskydd fram till min E34:a. Är det någon som vet om det ser bra ut med mekonomens "universal" = kostar 65kr. På BMW skulle de ha 550 för Original! | |
|
Ingen aning hur Mekonomens ser ut men kolla här. Länk _____ Micke Karlskrona POWER meet 03-06-08 Länk |
|
|
BMW orinal tror jag inte passar på E34:an från -95 fram då det sitter M5:ans trösklar. Asken hade väll provat på sin 518. Men fick inte ditt dem... |
|
| Kostar det 550:- för 2st!?!? Eller 550 för 4st? | |
|
Just så var det. Jag missade att dom skulle sitta på en -95:a och då passar dom inte. _____ Micke Karlskrona POWER meet 03-06-08 Länk |
|
|
Kan ingen svara på om det är per st eller per par som de ska ha 550sek??? *BAWORAK* |
|
| För 2st =550:- | |
|
Vadå passar inte? Är det någon skillnad på en 94:a och 95:a förutom njurarna? Har beställt dem så är tacksam för svar! |
|
|
-95:an har andra trösklar än en -94:a. -95 och framåt (ja jag vet att det är en M5:a men trösklarna är det samma) Länk -94 och bakåt Länk |
|
|
På bilden ser det ut som M5:an har plasttrösklar! Min bil har inte plasttrösklar (min är importerad). |
|
|
Länk Här har vi en 518 -95, så ska trösklarna se ut. Om du inte har dessa så är det nog nånting som inte stämmer.... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är samma artikelnummer på E34 93-96 stänkskydd fram o bak. pris 2001 450 fram/par ///MVH Hasso Länk |
| Jo, det var väll därför Asken lyckades beställa till sin 518. Bara för att konstatera att de inte passa. | |
|
Hehe.. Dom Asken köpte till sin 518 är SAMMA stänkisar som är med i mektipset och blir monterade på en 525i -91. _____ Micke Karlskrona POWER meet 03-06-08 Länk |
|
|
Jag monterade dit BMW:s original bakstänkskydd fram på min M5 -95. Man får såga ut en "kil" från sidan så att skydden följer framskärmens och tröskelns form. Limma ihop gick bra med snabblim! Original monteringsdetaljer användes. Jag gjorde en (per sida) Z-formad liten plåtbit som höll fast nedre inre delen av stänkskyddet mot karossen. Det blev väldigt bra med perfekt passform! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.