|
|
|
|---|---|
|
jag undrar bara om det e nån som gett sig på att installera dimmer till innerbelysningen från biltema. hur går man bäst till väga?? kollar juh gärna med andra först istället för att gå den hårda vägen ;) tacksam för svar... MVH Jonas | |
|
låter intressent... Jag vill också gärna veta =============================== Min E30: Länk |
|
|
AJg byggde en själv på mitten av åttiotalet som jag installerade -88 på min 318i. Kopplade bara in den på befintliga ledningar vid höger a-stolpe om jag kommer ihåg rätt. Idag finns de ju att köpa lite överallt och jag antar att monteringsanvisning ingår. |
|
|
det finns ju en ledning som medföljde men som vanligt när man handlar på biltema inte en tillskymmelse av bruksanvisning...jaja, antar att det e bara å prova sig fram...kan ju inte bli mer än fel.. :) MVH Jonas |
|
|
nu har jag installerat det...lätt som en plätt och det känns som det inte fanns nått som kunde gå galet..så lätt var det :) jaja, om nån vill ha tips så är det bara att fråga!! :=) MVH Jonas |
|
|
Hur funkar den då? =============================== Min E30: Länk |
|
|
fint som faan!! de blå ljusen i kupén fade:ar ut i ca:30 sek..läcket som bara den.. :D MVH Jonas |
|
|
Tonar ljuset ut alltså... efter 30 sekunder eller vad menar du? =============================== Min E30: Länk |
|
|
Hittar den inte på biltema Vad heter den vad kostar den och skriv gärna hur man installerar den (om du orkar) =============================== Min E30: Länk |
|
|
visst!! här e art nr på biltema:39-724 kostar 40 spänn st. du monterar det på den nuvarande strömbrytaren för dörren. lossar enkelt den med en +mejsel. jag drog ur minus polen på mitt batteri för det började spraka och ge gnistor när jag lossade den och av nån konstig anledning har jag respekt för ström även om själva strömen i en bil e farlig.. (12v) sen kopplar du bara på dimmern som ser ut som en hängsäkring och skruvar ihop igen. tog mig max 10 min. Nu när jag stänger dörren så lysser det fortfarande i bilen i ca: 30 sek och fade:ar snyggt ut.. en enkel, billig sak att göra men ack så trevlig :) det jag inte tänkte på var dock att när jag lossade minuspolen på mitt battri så dog mitt larm/c-lås och man måste koda om dosan..så vill man slippa det så får man stå ut med lite sprak å gnistor i monteringen.. :) hoppas du fick lite klarhet i hur du ska gå tillväga!! :) MVH Jonas |
|
| Jonas_320i_85: Släcker den dimmern som man kopplar vid förardörren även vid passagerarsidan utan att man behöver en extra? | |
| Nämen varför kopplar ni inte in den i taket vid lampan i stället så styr den belysningen för alla dörrar, då räcker det med en sån mojäng istället för fyra! | |
|
har ingen taklampa...vet inte om det räcker med förardörren...jag gjorde i båda..80 spänn å inget slit..känns som det kvittar.. :) MVH Jonas |
|
|
Tack så mycket... ännu ett projekt :) =============================== Min E30: Länk |
|
|
Deejaywasp>> kör hårt!! blir bra som faan! MVH Jonas |
|
|
vet ej om någon svarar... Men jag har köpt en sån där dimmer från Biltema, men jag fattar inte hur jag kopplar in den har försökt på en massa vis men det verkar inte vilja fungera... Har testat att koppla in den på lampan uppe i taket vill inte fungera .. *hjälp* |
|
| En sådan pryl satte jag på min första bil. :-) Det räcker att sätta en på någon dörr så funkar det på alla dörrar. Dörrbrytarna är ju i princip paralellkopplade, och grejen ska vara paralellkopplad med brytarna. | |
|
Kom på att Jonas som skrev att han hade satt på två dörrar hade fått 30 sek fördröjning. Det stämmer nog det, för med en ska det vara 15 sek. Sätter man på fyra dörrar så lär det bli 1 minut! :-) Att placera den vid taklampan bör också funka om man hittar någon jord där uppe. Mojängen ska ju sitta mellan minussidan på belysningen och jord. |
|
|
schysst sak på en gammal e30....inga problem att fixa tack Jonas_320i_85 för det fina tipset!!!! |
|
|
En undran. Släcks det när man vrider på nyckeln? ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.