|
|
|
|---|---|
Jonas M3 |
fick en anmärkning på besiktnigen om att spindelled höger fram måste bytas. ni som har gjort det är det en avancerad grej eller? kostnad vid inlämmning? M-Tritschka |
|
Problemet är att du får pressa ut den gammla och pressa inn den nya så har du inte tillgång till någon typ av press så får du problem... På min bytte dom utan press (dom slog inn den med hammare) för 13 månader sedan och nu får jag byta den igjen för att det inte blev bra..... Så nu lämnar jag inn min på autoriserad BMW verksta och då byter dom på båda sidorna + båda krängningshemmarna fram till en kostnad av 2500kr med jobb och delar... Gött att åka BMW |
|
|
nja e ju inte riktigt så lätt på M3 då du måste byta hela bärarmen... Blir ju lite dyrare då! =( mvh larsson Länk |
|
| Dyr konstruktion på m3orna tyvärr. | |
|
hehe Jonas M3: Jag fick samma anmärkning på besiktningen och det visade sig vara styrväxeln som det var fel på, inte spindelled.... Casha upp.. :D BMW M3 *Flight instructions not included* |
|
Jonas M3 |
:o((( M-Tritschka |
Jonas M3 |
tack för alla svaren iallafall. nåja, det e bara att casha....kostar att ligga på topp iallafall. M-Tritschka |
|
Sorry!!! Viste inte att det inte var samma på M3 som på min... Gött att åka BMW |
|
Grusse |
Det finns endast spindelleder att köpa till M3:an också, men inte hos BMW. Ring Bildelsimporten, dom köpte jag av förut. 250kr/st har jag för mig att dom kostade, och dom håller bra fortfarande (4år senare). Men det är ju om du har tillgång till press förstås? |
|
Köpte Spindelleder två st till min för 320kr. gjorde det själv och utan "riktig" press. byggde mig en egen av ett skruvstäd! Men de var inga problem när man väl kom på idéen. nu går bilen som spjutet igen! :) ---------------------- King of the road |
|
|
En hel bärarm köper man väl för ca 1500:- och då ingår spindelleden och man slipper pressa. Har bara bytt på e30 m3:an och där kostar de äldre stålbärarmarna ca 900 medans de nyare i alu ligger på ca 1500:-. Krångligt att byta leder utan specialverktyg... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.