AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
493

Dimljus.

Anton
Har precis fått ett stenskott genom glaset på dimljuset på högersidan, har för mig att dom är rätt dyra ? vet nån var man kan få tag på bra beg ljus? bilen är en 328-96

Thomas S
Bildelsbasen.se
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Finns på Malå Karosseri Teknik för ca 500 kr/st.;)
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Hmm... Biltema kostar dom 345:-/st till E36.

MVH

/Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96.
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Men då står de BILTEMA på glaset åxå...

//Cosmos
Söker 520 eller 528 E28!!!
Sh
45
Shi
320IC ´92 (17" M3)
Vem e där nere o glor då? ;)

Shi
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
exakt!

D är fegt o släppa gasen!
bmwnisse
Det står inte Biltema på mina glas iallafall...
Vet nån var man kan få tag på Klarglas-dimljus?? eller om det finns, det vore förbannat snyggt iaf....
till E36 alltså.... :)

Philip
Ni
3
Niclas.H
320iA Coupé -94
Jag fick oxo ett stenskott på dimljusglaset och kollade då i Biltemas katalog, men där står det "Ej coupé" för E36.

//Ivan
Kolla hos Mekonomen. Jag var tvungen att byta dimstrålkastaren (höger fram) p g a stenskott. Kostade 871 pix för klarglas.
Observera att Mekonomen inte har alla reservdelar på sin website. Skicka ett mail istället, så har de oftast det du behöver.

Gör det med stil.
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Niklas.H, vad gäller dimmljusen på sedan och coupé finns det inget som skiljer dem åt. Jag har sedan, brorsan coupé, båda med fräscha dimmljus från biltema.
Ni
3
Niclas.H
320iA Coupé -94
Man tackar för info, scnitzermann. Jag har precis varit på Biltema och monterat ett dimljus, som mycket riktig passade perfekt på min coupé. Även priset.

MVH Niclas.H
Shooter_AJ
Nån som vet om man behöver mer monteringsdetaljer till Biltemas dimljus om man ska eftermontera dem på en bil som ínte har dimljus som standard? Bortsett från kabel och sånt då...

/Andreas
Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
Skiljer det något mellan dimljusen till en std. front resp. M-spoilern?
Mao. passar biltemas på min M-utrustade bil?
Ni
3
Niclas.H
320iA Coupé -94
Shooter_AJ
Jag var som sagt idag och köpte dimljus på Biltema. Man får även fästet till insatsen för 349 SEK (hela kittet per sida), dock utan glödlampan.
För de som redan har orginalmonterade dimljus så kan nämnas att jag endast monterade Biltemas insats i orginalfästet utan problem.

MVH Niclas.H
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.