|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt inlägg men inte fått nåt svar så nu frågar jag er. När jag låser eller låser upp bilen så händer ingenting på höger bakdörr. Måste trycka ner/upp knoppen varje gång. Letade efter någon barnsäker-funktion men kan inte hitta den. Finns det inte någon sådan som standard på båda bakdörrarna? | |
| Har du kollat elmotorn på den dörren? Ta ett batteri och prova att köra den manuellt. Vet ej om den går på 12V men det kanske ngn annan vet? Elhissarna går på 12 iaf. | |
| Har nyligen köpt en 328 -96a, ägaren innan har bytt 4st motorer och nu har den gått sönder igen. Höger bak förståss, ska kolla om det står något i TISen när jag kommer hem. | |
| Att en centrallåsmotor slutar fungera är ett vanligt fel. Ta bort dörrsidan och testa om den lever med 12 volt. | |
|
Exakt samma dörr som på min bil också, men jag misstänker att jag har glapp... jag rörde på gummitslangen som kablarna går från dörren till chassiet.. och sen drog jag knappen upp och ner några gånger, sen funka det... det har slutat funka två ggr, och båda gångerna så hjälpte det jag gjorde.. kan ev. knappen kärva lite eller så? Den känns lite trög... Annars så finns barnsäkerhetsfunktionen på änden längst ut på dörren.. tror jag.. ska finnas nån liten knapp! |
|
|
Ja jag får prova att spruta in lite kontaktspray och se fall det kan hjälpa då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.