AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
372

Ang Reg, besiktningen...

Ka
32
Karneuz
Z3 2.8 -97
Undrar en sak: Jag hade oturen att bli påbackad dagen efter att jag kom hem med bilen =(
Jag ska reg,besiktiga den imorgon och undrar om det går att göra det även fast bilen inte är riktigt ok...
Den fungerar att köra och är inte trafikfarlig på något sätt, lysen och sådant fungerar oxå, det är bara motorhuven och frontspoilern som inte är speciellt hela längre...
Tänkte kolla om det är någon som har koll på vad som gäller?
Skulle vara trist om man skulle behöva vänta ytterligare en månad på reg,besiktnings tid...
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Det skall nog inte vara några problem...

===============================
Min E30:
Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Du kan registreringsbesikta den ändå. Numer ingår inte kontrollbesiktningsdelen i registreringsbesiktningen utan denna utförs separat. Nu finns alltå möjligheten att bara utföra registreringsbesiktningen och ta kontrollbesiktningen vid ett senare tillfälle.
De enda anmärkningar det kan ge är om det finns vassa kanter eller om huvens stängning och låsning påverkas...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ka
32
Karneuz
Z3 2.8 -97
Jag hade tur, den gick igenom både reg och kontrollbesiktningen =)
Conny Sonnysson
Jesperado: Går det fortfarande att registreringsbesiktiga bilmodeller som är så pass gamla som e36? Jag läste något om att det bara skulle gå att importera nyare biltyper numera, eller det förslaget kanske aldrig gick igenom!

Mvh Conny
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det går att importera hur gamla bilar som helst, något sådant förslag som du nämner har jag aldrig hört talas om...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.