AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
715

pulserande gaspedal 535i -86

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Hej

Upptäckte när jag körde hem imorse från jobbet att varje gång jag kopplade så ryckte det i gaspedalen , efter att jag släppt upp kopplingen... varför ?

Sen... ska koppling vara jättehård ? får fan kramp om man håller nere den en stund ... kanske är dags att byta den !

/Mvh Göran
På de m535 or jag haft så har kopplingen varit hårdtrampad , och jag har hört att det ska vara så , jag tyckte det var bra med hård koppling , om man nu ska jämföra med alpinan som jag har idag!
Den är mycket mera "mjuktrampad"....

Billy B-10
Länk
Hello Nasty!
Kanske är ditt pedalställ som är lite dåligt så det rör på sig.

Mvh/Henrik

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
jamen varför rycker det bara en gång och jämt efter jag släppt upp kopplingen ? och varför i gaspedalen ?

/Mvh Göran
Har oxå stenhård koppling.... de ska la va så tydligen! Tycker de e rätt skönt faktiskt.... lite ovant i början bara...

Bakhjulskrafs ROCKAR!!
Su
213
Sune
E60 535d -05
Kan vara att din motor sitter löst!
Min teori är att när du släpper upp kopplingen vrider sig motorn (till höger) och spänner din gaswire.
Har du kollar motorkuddarna?

Sune
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Tror fan också på det där med att motorn sitter löst , då hela bilen vibrerar på tomgången , men sitter det bara 2 kuddar eller finns det fler , såg nämligen att det satt 2 där fram dvs en på varje sida... hmmm

/Mvh Göran
Su
213
Sune
E60 535d -05
Det är som du tror att det är 2 st, en på var sida. Glöm ej att kolla växelådskuddarna när du ändå är på gång....

Sune
Kopplingen på min E28 M535:a är inte särskilt hård och den är inte så särskilt gammal.

Vad menar du med "hård"? :)

Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
skulle även tro att du har en liten "stötdämpare" som ska förhindra häftiga "rörelser" på motorn. Kolla den oxå
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Sune:

vart sitter växellådskuddarna då , såg dom inte sist jag kollade

Dodger:

stötdämpare ? ja jag har då inte hittat nå sånt ,

Men hur ser man om dom är dåliga i huvudtaget motorkuddarna ?

/Mvh Göran
Su
213
Sune
E60 535d -05
Växellådskuddarna sitter under bilen. Hissa upp bilen och kolla på balken som håller upp växellådan i bakkant, där sitter kuddarna.

Det enklaste sättet enligt mig att kolla motorkuddarna är att placera en domkraft undet oljetråget och hissa FÖRSIKTIG så att motorkuddarna blir avlastade. Hissa lite till (inte för mycket) och iakta kuddarna samtidigt. Är någon kudde kass, ser du att kudden "delar på sig". Brukar oftast vara kudden på förarsidan som är kass.

Angående den lilla stötdämpare har jag också haft en sådan att göra med. Har mekat med en hel del 528/535 och vissa av dessa har haft den, andra har inte haft den.
Man hittar den vid motorfästet på förarsidan.
Kan hända att just din bil saknar den.

Sune
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Sune:

Tackar... får prova det där sen

/Mvh Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.