|
|
|
|---|---|
|
Hör pipande ljud, tror att det är generatorljudet, i mina högtalare.. blir jobbigt på höga varv då det tjuter ganska mycket... är det något jordfel må tro? Någon som vet hur man enklast fixar ? Tack på förhand | |
|
Hade exak detta problem på min förra bil en M3 cab och då var det högtalarna bak (sitter i sidan på cabben) som magneten satt mot/extremt nära plåtdetaljer i högtalarinfästningen (bra montering av installatören ... stor försäljare av audio i Sthlm, NOT). Hur som helst, klagade och de helt enkelt isolerade bakdelen på högtalaren och monterade tillbaka. |
|
Johnno |
Oftast är det jordfel på slutsteget om du har något, det hjälper oftast att sätta jord kabeln på nåt annat ställe. INTE på batteriet. JUST TURBO SHIT NO REAL POWER! |
| Jag hadde med samma fel.. då frågae jag någon som kunde.. de va strömmen till cd`n som va "dum" så jag drog en ny kabbel till cd`n så försvan nästan allt ljud.. jävligt jobbigt förrut | |
|
Det finns ett filter att köpa på MDS Brl som används för att ta bort generatortjut. Man kopplar in dom på lågnivån till slutsteget. Hade samma problem på min 323I-86, åkte in till Mds o vi kollade allt men hittade inget jordningsfel etc. Utan köpte Filterna och det gick bort direkt. Kostar 199 kr BRUM BRUM |
|
|
Har du separat slutsteg? Hur har du jordat dina enheter? Alla komponenter skall vara jordade i samma jordpunkt i karossen och den skall vara "bra". Jordkabeln måste vara minst lika tjock som strömkablarna! Jorda inte direkt på batteriet, då kan du få vinande! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.