AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
382

Tjutande högtalare

Visa användare
159
nybörjaren
325iK -87
Hör pipande ljud, tror att det är generatorljudet, i mina högtalare.. blir jobbigt på höga varv då det tjuter ganska mycket... är det något jordfel må tro? Någon som vet hur man enklast fixar ?

Tack på förhand
Hade exak detta problem på min förra bil en M3 cab och då var det högtalarna bak (sitter i sidan på cabben) som magneten satt mot/extremt nära plåtdetaljer i högtalarinfästningen (bra montering av installatören ... stor försäljare av audio i Sthlm, NOT).

Hur som helst, klagade och de helt enkelt isolerade bakdelen på högtalaren och monterade tillbaka.

Johnno
Oftast är det jordfel på slutsteget om du har något, det hjälper oftast att sätta jord kabeln på nåt annat ställe. INTE på batteriet.

JUST TURBO SHIT NO REAL POWER!
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Jag hadde med samma fel.. då frågae jag någon som kunde.. de va strömmen till cd`n som va "dum" så jag drog en ny kabbel till cd`n så försvan nästan allt ljud.. jävligt jobbigt förrut
Al
7
Ales
323I - 86
318I - 86
318I - 83
Det finns ett filter att köpa på MDS Brl som används för att ta bort generatortjut. Man kopplar in dom på lågnivån till slutsteget. Hade samma problem på min 323I-86, åkte in till Mds o vi kollade allt men hittade inget jordningsfel etc. Utan köpte Filterna och det gick bort direkt. Kostar 199 kr

BRUM BRUM
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du separat slutsteg?
Hur har du jordat dina enheter?

Alla komponenter skall vara jordade i samma jordpunkt i karossen och den skall vara "bra".
Jordkabeln måste vara minst lika tjock som strömkablarna!
Jorda inte direkt på batteriet, då kan du få vinande!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.