|
|
|
|---|---|
| När jag var ute och åkte stannade bilen mitt under färd... Första tecknet på att nåt va fel var att ekonomimätaren sluta funka, en halvmil senare slutade alla mätare funka och motorn dog så jag rullade vidare på kopplingen och stannade en bit därifrån. Jag hade samma problem i vintras och trodde då det va soppapumpen men bilen gick igång med starthjälp för att funka i någon minut för att dö igen. När jag kom hem så laddade jag batteriet(som var helt slut) sen funkade det igen. Så när den nu stannade igen så gick jag o köpte ett nytt batteri och så funkade det igen. Bilen dog efter ryckande och lite hostande precis som den inte fick bensin... Hjälp! Nån som varit ute för likande sak?? | |
| var det vått väglag när du var ute och körde?? | |
| Det var torrt och fint... | |
|
Är det en 318? ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Generatorn månne? Har du mätt så den laddar som den ska? Många konstiga fel kan uppstå om du inte har kräm i batteriet. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Om bilen stannnar pga tomt batteri och felet avhjälps med ett nytt så skulle jag kolla generatorn det första jag gjorde. Hade bilen laddat som den skulle så dels så tömmer det inte batteriet och i princip kan du köra utan batteri bara bilen startar(kan dock skada generatorn) Starta bilen och mät över batteriet,skall vara ca:14volt. Henrik |
|
| Det är en 323, när bilen stannade i vintras så åkte jag till statoil och bad dom mäta upp laddningen från generatorn och den funkade, då i alla fall... Kanske får kolla igen... | |
| insomniac: Kolla igen hur mycket generatorn laddar! Lyser laddlampan under färd/ lyser lampan när du slår på tändningen??? Funkar laddreläet? | |
| batterilampan lyser när jag slår på tändningen men inte under färd. hur vet jag om laddreläet funkar??????? | |
| Börja med att sätta en voltmeter över båda batteri polerna! Spänningen bör då stiga från ca 12 till 14 volt när du startar bilen! Om spänningen inte stiger så är det antingen generator/laddrelä paj eller så är något fel kopplat/lossnat! | |
|
eftersom den dog sist av "efter ryckande och lite hostande precis som den inte fick bensin" så kan de väl inte ha nånting me generatorn/batteriet å göra!? de första låter ju som genrator problem,men inte de sista.... Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
LazerEye Skulle snarare säga att det är precis så den beter sig när strömmen tar slut. Uteblivet bränsle och gnista. Förgasarmotorer(mekanisk bränslepump)blir likadana när batteriet är tomt om den inte laddar,ingen gnista,börjar att rycka och misstända lite(då är det dags att släcka ljuset och ta sig hem och ladda)känns ungefär som den inte får nog med soppa. Körde min 3,0s så en vecka för länge sedan(nästan helt slut kol,laddade lite) Henrik |
|
|
Hade EXAKT samma fel häromveckan. Åkte till Jönköping på Elmia och precis när vi kommer dit tvärdör kärran! blinkers funkade inte och den hackade! Alltså bensinpumpen får inte tillräckligt med ström för att fungera. Kul!! Men i alla fall så köpte jag ett nytt batteri och kom på så sätt hem. Väl hemma bytte jag kol och det var 4 veckor sen och allt fungerar perfekt nu. Så jag lägger min tips på att det är kolen i generatorn som är utslitna! mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.