|
|
|
|---|---|
|
Alltså: Ska byta bussningar i bakvagn på en 323 E21 o funderar på det där med sneslitna däck. Är det lönt o prova M3 bussningar, för dom borde passa i mina bärarmar va? Eller ska jag nöja mig med powerflex? | |
|
Jag hade nog skippat excenterbussningarna och i stället sattsat på något i den här stilen; se bild. Länk Excbussningarna är jäkligt svåra att få rätt justerade :-( Bmw har ecxentriska m12 bult med bricka...det enda man behöver special tillverka är en stålbricka med urfasning som bultens bricka kan glida i. Om du ej ha möjlighet så kan en mek verkstad fixa det. Du behöver 8st stålbrikor som du svetsar in på infästningarna till bärarmana..och 4st excentriska m12 bultar med dito brickor och mutter ( finns hos bmw) Jag fick tillverkade några sådana här sattser för ett tag sedan,,,,kostade faktiskt inte så farligt mycket...långt ifrån den siffran som nämns i annat inlägg ;-) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
ok, det låter ju intressant. Vad gäller egentligen med väghållningen efter en sån modifiering? Tjänar jag något på en bil som ska gå snabbt på bana eller spar det bara däcken? Det är alltså ingen rakt-fram bil som det ska bli.... |
|
|
Tanken är ju att man ska kunna ställa cambern och toe in på bakvagnen oxå. För alla vinklarna blir fel när man sänker en bmw. Ett annat alt är att ändra bakbalkens vinklar och därmed oxå bärarmans ala bmw motorsport typ e30 m3. mycket räknande och pillande blir det förstås. Att göra justering med stålbricka är kanske inte den optimala saken...men alt att bygga en ny bakbalk och bärarmar så är det har sättet ganska nimt ändå? Jag ska själv annvända det kitet på min e28á som är tilltänkt för runt runt körning :-) Dock ej testat det irl ännu (bilen är fortfarande under uppbyggnad) men eftersom bakhjulen ställer sig tosigt när man sänker dom så blir det absolut ej sämre. Och allt som är justerbart är ju bra? Jag har 8st stålbrickor över...fast du får fräsa bultarna på egen hand...samt köpa exc brickor hos bmw ala 4:- st . Om du är intresserad så skicka ett mail. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Du förlorar väghållning på att ha raka hjul men du sparar ju däck =============================== Min E30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.