AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
504

Tips om inbyggd vissla...

Ba
128
Barre
320 xDT M-sport -16
Efter ett besök på BMW-verkstaden upptäckte jag att det helt plötsligt upkommit ett vindljud som kom vid exakt 70 km/h och uppåt. BMW provkörde men p g a dubb och spåregn var det inte så lätt att hitta felet.

När jag nu bytte till sommardäcken upptäckte jag dock att klossen för domkraften strax bakom framhjulet saknades på ena sidan. Täckte provisoriskt över hålet och vipps var vindljudet borta. Hålet som klossen skall sitta i hade blivit en utmärkt vissla...

I morgon fixar BMW en ny kloss.

Ett litet tips om det är någon annan som plötsligt fått blåsljud i BMW:n.
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Tror att det finns en utvecklad variant av denna kloss. Kolla så du får den nya som sitter bättre. Men det kanske bara är på äldre bilar (som min) som det är väldigt lätt att dessa trillar bort.

//Erik//
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Tack för tipset, nu behöver jag inte köpa Turbo visslan från Dan mobility som monteras i avgasröret! ;)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jepp finns en nyare med en rejäl låspinne i mitten som låser fast domkraftsfästet ordentligt. kostar ca 140 spänn för all fyra till E39.
rekomenderar ett byte då de äldre utan är "livsfarliga" om de lossnar när du ska byta hjul med originaldomkraften och står lite illa till. Håll på att gå åt H-e bara på plana garagegolvet en gång.

///MVH Hasso
Länk

Ba
128
Barre
320 xDT M-sport -16
Nu var de fixat och tyst blev det. Lyckades även alldeles sljäv få tyst på ett elakt skrammel i förardörren. Det var två av tre fästen till högtalarlådan som gått av. Med lite epoxy så löste sig det också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.