|
|
|
|---|---|
|
Har varit runt på olika BMW återförsäljare för att försöka reda ut om det går att kontrollera mätarställning genom deras dator. Autosport i Limhamn säger att det inte går att kontrollera om någon varit där och "fifflat" han var 100% säker på det och sa att det är ett rykte som spridits ut på samma sätt som ett rykte säger att BMW reservdelar är dyra. Förenadebil i fosie säger att det går att kontrollera, men det är långt ifrån säkert. | |
|
Är det din E36:a så går det inte att kontrollera. På nyare bilar så kan man läsa av LKM-modulen, men är det en "bra" skruvare som varit framme så har han fixat det också. Prova att söka inlägg så hittar du flera trådar som rör detta. /T.P. Länk |
|
|
Jag menar e38 & e39. Jag har sökt & läst om detta. Men vem skall man lita på, BMW återförsäljare eller "forumskrivare" |
|
|
Hasso, har inte du kollat upp detta. Har för mig att det är något som kallas "ljusmodul" som innehåller mätarställningen, ska gå att läsa av den. Den kan dock vara utbytt om jag minns rätt. Det som de flesta kollar är servicar och reparationer gjorda hos BMW för att avslöja skruvningar....eller? /Simon |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Han har rätt om han menar att det GÅR att skruva mätare osynligt. Det kostar dock pengar, så därför skruvas de flesta på ett sådant sätt att BMW kan kolla mätarställningen. Se reportaget Länk som kanske hjälper en del. mvh Johan |
|
Okej. Men stämmer det att man kan läsa av "ljusmodulen" så är det oehört okompentent av en aukt BMW verkstad (autosport) att säga att det inte går. Han blev nästan lite irriterad när jag påstod motsatsen. |
|
|
Har själv positiva erfarenheter av Autosport men det är klart att han också kan ha fel ibland. Är de fortfarande auktoriserade? Jag får inte fram dem när jag kollar på BMW:s hemsida. Tråkigt om BMW har sagt upp en kompetent verkstad. /T.P. Länk |
|
|
Om man vill vara så säker som det går på att mätarställningen stämmer så läs av LKM-modulen samt ring alla verkstäder som har stämplat s-boken. /T.P. Länk |
|
|
Ja, det är nog säkrast. För har man fifflat med mätarställningen så är boken sannolikt falsk. |
|
Kowalski |
T.P Autosport är inte längre auktoriserade. Mina erfarenheter av dem är att de är seriösa och duktiga men de är samtidigt duktiga på att ta betalt för sina tjänster. De är avsevärt dyrare än Förenade Bil på reservdelar där man dessutom har 10% som clubmedlem. Som exempel så häller de i Elfs helsyntes olja som de tar 30kr litern mer än för Castrololjan hos Förenade Bil. Denna olja är t ex i Tyskland på Elf-mackarna betydligt billigare än motsvarande Castrol olja. Lite offtopic i denna tråd men värt att begrunda för de som servar sin bil där. Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Jo priset har aldrig varit direkt lågt hos dem, men de gör bra jobb och det brukar inte vara jättelånga väntetider. /T.P. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.