|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken antyder !!?? | |
torparn2 |
Näe men det kan man ju alltid testa... "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
|
Hej! I färddatorn skulle det finns sådana tester. Eftersom tidtagar redan finns kan det inte vara så svårt att läga till en knapp och den funktionen. Först matar man inte startvärde t.ex 0 och sedan stopp värde t.ex 100. Och sen får man upp tiden när man passerat stoppvärdet. Då hade man kunnat invertera det också t.ex 100-0. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| Grejar den under 25sekunder måntro? jag gissar på 24...hoppas någon vill/vågar prova...borde bli bra/likvärdiga starter med tanke på att de flesta har automatlåda. | |
torparn2 |
jag ska ut med bilen nu men jag har ju ingen bra tidtagning men jag ska prova så vet vi på ett ungefär "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
| ja du nicklas men hur går det när det svänger då???? | |
Agge |
25 sek skulle jag gissa på. Står det inte i intruktionsboken vad den gör 0-250, har för mig med. MVH //Agge _______________________________________________ Länk |
torparn2 |
var ute och kollade du och mitt tidtagarur visade: 0-100 = 6.6 sec 0-200 = 21.5 sec Jag hade bara ett vanligt så det e ju inte exakt men på ett ungefär det jag mest är förvånad äver att det gick på under 7 upp till 100 "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
|
torparens siffror verkar vara lite för bra för att vara sanna, men mer än 25 sekunder hoppas jag inte att det skall ta upp till 200 km/h. Enligt Teknikens Världs test av 750i E32 skall 0-100 km/h gå på 7.2 sekunder, men förmodligen kan dessa siffror variera ganska mycket från exemplar till exemplar beroende på i vilket skick motor/växellåda befinner sig i. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Har för mig att siffrorna ligger på runt 28 sek när AMS testade 750iL när den kom. Under 25 har jag väldigt svårt att tro då Alpina B12 5,0 ligger på 24,6 sek till 200 km/h i AMS test. |
|
Nissen |
Tekn Värd testar alltid med fulltank o 4 pers det är inte riktigt som halvtank o själv. vilket kan ändra tiderna en del. |
torparn2 |
Jaha jag kan ju inte säga mer än vad tidtagningen visade... men det jag kan säga är att jag var själv och hade knappt ingen bensin i.. men inte ska det gör 5 sec upp till 200.. tycker att nån annan också kan testa så kan vi se vad han får.. får jag tror inte min e trimmad "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
|
tycker de drar iväg som tusan 7,5 verkar lååångsamt! |
|
|
ha ha.... är det en månraket du har??? stor o klumpig...hihi...men men vi ska testa.... |
|
|
Jannes siffra om 28 sekunder stämmer nog bra.... Testade 100-200 igår och det tog knappt 20 sekunder. |
|
| Något som är extra intressant är vid vilken fart "Folk" klockar sina tider...0-100km/h skall klockas av när mätaren åtminstonde passerat 105km/h-110km/h (mätarfart) samt 0-200km/h då nålen pekar på 220km/h för att få riktigt säkra tider som garanterat inte kommer att vara i överkant. Nog för att BMW anger försiktiga siffror men 6.6sekunder med en 750 originalvagn med automatlåda är inte särsklit rimligt...skiljer det mellan automataren och den manuella lådan från 0-100km/h? är väl otroligt ovanligt med manuell men endå? | |
|
750 E32 finns inte med manuell låda! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| enl en mkt bmwkunnig person i halmstad ska ett fåtal ex finnas,har sett en på mobile för något år sen. | |
| Inte för att bråka nu, men jag har säkert sätt 2-3 stycken jag med och är helt säker på att jag har uppgifter någonstans om 0-100tider för de båda. Har för mig att manuella skulle grja detta på 7.4s medan automataren behövde hela 7.9s....men kanske blandar ihop I och IL nu??? | |
|
Varken i eller iL gick att få från fabrik med manuell låda. Jag vet också att det finns minst två stycken som är ombyggda till manuell, men det räknar jag inte som en fabriksversion... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
0-200 km/h tider enligt Tyska Auto Motor und Sport 750iL testad mot MB 600 SEL i nr 8/91 30,4 sek, MB 27,3 sek 750i testad mot MB S600 och Jaguar XJ12 i nr 18/93 33,5 sek, MB 25,8 sek, XJ 32,1 sek. Teknikens Värld testbil var betydligt piggare än AMS bilarna 0-100 var 0,9 sek resp. 1,2 sek sämre 0-170 tog nästan 1 sek kortare än vad 93an behövde till 160. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.