|
|
|
|---|---|
|
Är just på väg att köpa min första och sedan länge efterlängtade BMW. Har tittat ut en z3 2.8 (silver) -97. Har ingen erfarenhet av cab eller BMW och skulle vara tacksam för för- och nackdelar med hardtop. Är det svårt att få tag på en hardtop om man vill köpa till det? Anne | |
modano |
hardtop=bilen blir användbar även när det är lite kallare ute.. plus att du vid vissa banor/banträffar inte får köra cab... ----- det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
|
Skall du använda bilen på vintern är en hardtop bra att ha. Bilen blir tystare, varmare inuti och du sparar sufletten från salt och slask. Enda nackdelen är väl att du behöver hjälp för att ta av och på den. Då och då ser man hardtoppar till salu, annars är det bara att kliva in hos närmsta BMW handlare. Dock kostar de en slant, 12.000 om jag inte minns fel. Men som sagt, skall din bil vara sommarbil behövs ingen hardtop. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Jag har då en efter fråga. Bidrar hardtoppen till att karrosen blir styvare? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
De hardtop fästen jag sett är inte särskilt grova, så jag har svårt att tänka mig att det styvar upp bilen. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Hardtoppen är klockren och gör dessutoms sig snyggt till bilens linjer. I o m 1:a monteringen behöver ht:n passas in på karossen. Det tar ca 4 h på E46 cab vet ej hur det är med Z3. Ny HT kostar ca 25k lackad på BMW. Beggad 15k. Kolla tex BMWbörsen. Mvh och lycka till Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.