|
|
|
|---|---|
|
Tjenars Bimmerfans! Har en fråga angående min E36 325i (sedan då alltså) -94 med 17000 mil på mätaren. Bilen har AC (väl fungerande), Taklucka, 4xelhissar, sportstolar i delskinn, 15" alu fälgar, vinterdäck, skisack, nerlackad från fabrik, cd stereo (fin). Bilen nyligen servad (insp1) och bytt skivor och klossar runt om. Har en hel fylld pärm med kvitton på servisar och slitdelar som är bytta. Nyligen också bytt avgas samt nybesiktigad ( 2 månader sen) UA. Bilen går som en klocka och mycket välvårdad innuti. Men det finns ett MEN. Bilen har börjat få lite ytrost i 2 skärmkanter samt lite bubblor på bakluckan och lite rost i ett utav "hålen" för domkraften. Nu undrar jag hur mycket är bilen värd? Är det värt att fixa detta innan man säljer? Vad kan man göra? Vill inte lägga 20k på hel om lack av bilen/byte av kaross delar. Vad kan man få för en bil som denna? Bör inte historiken och skicket i övrigt kunna väga upp detta? Bilen är import 3,5 år sen har ägt den sedan dess och tagit väl han om den. Vet inte om det är saltet denna vintern och faktum att bilen stått ganska mycket som gjort att den börjat rosta :( Verkar för övrigt vara vanligt problem på e36orna innan jag köpte miin kollade jag på några och många hade rost problem? MVH, Oskar | |
|
Tjenis! asch det där är ingenting o tänka på det viktigaste är bilens drivlina som ska vara ok och det verkar den va,lite ytrost kan man alltid fixa själv.Lacka inte om den ,orginal lack är alltid bäst. HA d |
|
|
Hej! Jag tror att din bil är i ganska normalt skick. Det låter inte som det är någon större fara med rosten. Bakluckan låter värst. Vad är det för färg på bilen? Det borde gå att fixa rosten utan något större lackjobb tycker jag. Tror att bilen är värd ca 60.000.- Mr C |
|
|
Hej! Bilen är diamantsvart metallic. Tycker det är sjukt tråkigt med rost och därför säljer jag den. Hade tänkt mig 65.000 för bilen det bör med andra ord inte vara omöjligt. Förhoppnignsvis kan man hitta en köpare som tycker att en bil med bra historik alltid servad med bmw originaldelar och rikt utrustad i övrigt viktigare än lite ytrost (bilen börjar trots allt bli 10 år gammal). Ska man skriva med rostproblemen i annonsen eller ta det över telefon? |
|
|
Svårt att beskriva rost i en annons tror jag...kanske bättre att ta det per telefon. Personligen skulle jag aldrig lägga ut 60-65K på en bil med rost. Problemet med rosten är att den är väldigt svår att bli av med när det väl börjat rosta. Även om man gör en seriös rostlagning så brukar den allt som oftast komma tillbaka efter några år. Nu är jag "bortskämd" med rostfria bilar eftersom jag bor i ett område utan salt på vintern...kanske folk längre söderut har en annan uppfattning om rost? Hade jag varit du så skulle jag nog fixa rosten innan försäljning. I och med att bilen är svart så borde det vara ganska enkelt att få det snyggt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.