AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
556

måste jag byta alla låsen?

hj
2
hjon
320i -89
Hejsan. Jag har ett stort problem. Har tappat bort min enda nyckel till bilen. Har beställt en ny av BMW, men den passade inte. Måste jag byta alla låsen eller går det att lösa på annat sätt?
Har hört att man kanske kan plocka bort låset och lämna till en låssmed eller nåt. Stämmer det?

Behöver hjälp fort....

Tack på förhand / Jon
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Det går att koda om låsen efter den nya nyckeln. Lättast är kanske att köpa en låssats på bmw för 200:-/per lås, så kodar du själv och får spretans lås =) Är lite pilligt men enkelt.

----------------
Kör också båge! www.sporthoj.com
hj
2
hjon
320i -89
jag har ringt och frågat bmw om dom skulle kunna koda om låsen efter den nya nyckeln. Men dom kan bara koda om dörrlåsen. Tändnings- och bakluckelåset kan man inte koda om. Så dom måste man köpa nya. Koda om dörrlåsen kostar 1000 kr för 2 st. Fan vad dyrt. Och låssats för 200kr hade dom aldrig hört talas om. Dom hade däremot en rep.sats för dörrarna, men då har jag fortfarande problem med dom resterande låsen. Så det blir nog att köpa en ny låssats med alla lås till bilen för 1500 kr.
Om nån har nåt mer bra tips eller vet var man kan ringa för att få tag på billiga lås så kan ni ju skriva det.

Tack och hej / Jon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.