|
|
|
|---|---|
Köppen |
Hej! Jag var precis nyss ute i min E30 318i -89 och letade efter bränslenivågivaren, för min tankmätare dummar sej. Jag kollade under plåtluckan under sätet på passagerarsidan och där fanns nånting. Men jag gav mej inte på den eftersom jag inte visste exakt vad det var. Istället pillade jag lite på en sönderrostad kontakt, och nu startar inte bilen! Är det bränslupumpen? Ledningen som jag troligen bröt kontakten var två kontakter som satt ihop. Bilen funkade prima innan och detta var det enda jag rörde förutom att jag fixade kontakten som tänder lyset när man öppnar förardörren. Därav slutsatsen att det var bränslepumpen som dog? |
|
hmm.... Rostig kontakt?? Pilla lite till på den och se om den startar... =============================== Min E30: Länk |
|
Köppen |
Jepp... konstigt hur den egentligen kunde ha kontakt där innan jag pillade. Om den hade det, jag vet itne vad det var för kontakt men den verkar va viktig! Direkt när jag rörde den så gick den av på mitten. Om den inte var av från början. Helt täckt med oxidmatta också. Men den andra kontakten i paret är helt fri från oxid... |
Köppen |
Mycket konstigt. Den ena av två elkontakter till bensinpumpen hade totalt rostat bort. Jag rörde den knappt, men den blev omedebart till fint pulver. Jag fick lösa det genom att löda fast kabeln på det ytterst minimala blecket som återstod av kontakten. (kortsiktigt javisst) Den andra kontakten var det inga problem med... |
|
Hakar på samma tråd......en dum fråga men vart sitter bränslepumpen på min 318 -87?..har sett annonser där dom säljer "utvändiga" pumpar,vad menas med det? Tycker den hörs väldigt mycket? För så ska det väl inte vara? |
|
|
alldeles framför vänster bakhjul sitter den, du kan inte missa den om du kikar upp innanför tröskeln. /Per |
|
| Bränslepumpar låter... det är trots allt en vanlig elmotor i dem... de låter | |
| Jo,det är klart att den ska låta,men inte såååå kraftigt som min gör....kommer jag körandes med bilen,så är det första man hör bränslepumpen!...den kanske håller på att ge upp eller kanske någon fäste som lossnat?..men ska kika på den & kolla hur det ser ut där.... | |
|
Vars sitter bränslepumpen på en 325:a? Samma ställer eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.