AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
505

Hjälp Om larmets servicebrytare

Ma
1
Map
328 95
Det är så att att jag har problem med mitt larm på en 325 årmodell 93a impoterad från Tyskland.
Kan inte få larmet att aktivera när man öppna en dörr eller liknande. Det är ett orginal monterat larm från Bmw. Det är inga problem att avktivera larmet eller att stänga av det via nycklen. Men är det på och man öppnar en dörr så är det tyst. Tror att det kan vara service brytaren som är aktiverad om det nu finns någon sådan. Om det finns vart skall man börja leta efter denna? Om det inte finns någon så kanske det finns något annat sätt att ställ larmet i serviceläge?
Eller är det så att Bmw har ett fjärrstyrt lås till sina bilar som ger signal till blinkersen när man låser och öppnar. Är tacksam för alla tips.
E36 Cab
Normalt skal det være et trykkbryter i dørkarmen som kobler en kabel fra alarmboksen til jord når døren åpnes. Men det er vanskelig å komme til fra baksiden på karmen, så en mer vanlig løsning er å ta en ledning ned fra kupelyset og sette på et relé som, når lyset er på, kobler den nevnte ledningen til jord. Jeg har gjort dette. (Ursäkt mitt dårlige svenska)

Har man inte råd med tak
får man köpa bil utan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.