|
|
|
|---|---|
|
har varit o köpt 'nya' fälgar till BMW:n.. Hartge 19" = mycket trevliga grejer i mitt tycke... men blev lite förvånad när jag kollade upp tillverkningsdatumet! 1994?!?! på den tiden måste dom ju ha varit värda bra med GULD! var ju knappt någon som hade 17" då ens? tror aldrig jag hört talas om så stort som 19" på den tiden ens, det satt ju 'bara' på lastbilar! nån som har lite mer info om vad som fanns på den tiden? lite nypriser kanske? antar att det inte finns nåt 'samlarvärde' i såna gamla 'stora' fälgar?? men vem vet? kanske bara tillverkades ett dussin av den modellen?!? vad vet jag... fälgen är Hartge (vanlig) 10ekrad, ej splitt eller polerad, ingen djup kant heller! mvh Danne | |
|
varför så förvånat ?? 95B E34 M5/M5touring tillverkat fr.o.m. 6/94 var ju redan då fabriksutrustat (serie) med 18"-hjul och så klart skall -Hartge- vara ett steg vassare - E34 M5 18"-M-Paralell-fälgar (Original BMW) kostar strax under KR 5.000/st -2x18"x8 + 2x18"x9J - (samma 'design' finns även till E32:an men det är INTE samma fälg) |
|
|
jovisst, 18" i all ära, men 19" måste väl ändå varit rätt ovanligt iallfall? o dessutom om M5an såldes med dom fabriksmonterade, lär dom ju vara ovanliga, men hur många fälgar sålde Hartge? o hur många (få) av dessa var i 19" ?!? kostar parallelleker 5000:- /st nu eller kostade den det då? vet någon förresten om var man kan få reda på mer om hur många såna här det såldes? mvh Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.