|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis köpt en 316i Sedan -94 som har gått 5200mil. jag undrar vad milsintervallen är på byte av kamrem? | |
|
Hmm.... är det inte kamkjedja på den... Vet inte vilket år dom bytte motor från M40 till M43 men om det är en M40 motor du har så är var 4000:e mil =============================== Min E30: Länk |
|
|
Välkommen till forumet! Hoppas du blir nöjd med din bil! I vilket fall lär du upptäcka att detta forum kan ge dig svar och hjälp i nästan alla frågor kring din bil! Om du har en 94:a bör det var den nya motorn (M43) med kamkedja! Dvs. inget rembyte! :o) Mvh |
|
|
Antar att du är helt säker på att du har kamrem??!! 316 -94 kom med både M40 och M43 motor. M43 har kedja medan M40 har rem. Om jag inte minns helt galet så sänkte BMW kamremsbytesintervallet (Puhh!!) till 4000 mil på M40 motorn, tyvärr kommer jag inte ihåg tidsintervallet. Varför inte ringa till BMW och ge dom chassienr så kollar dom det direkt. Vad jag däremot vet är att man ABSOLUT inte bör överskrida vare sig miltalet eller tidsangivelsen med M40 motorn mvh MW-Guru |
|
|
Annars kan du skicka mig ett mail med de 7 sista tecknen i ditt chassienummer så kan jag kolla. mvh MW-Guru |
|
|
Tack för hjälpen! Det visade sig att jag hade M43 dvs kamkjedja. Så då sparade man dom pengarna. MVH Ubbe |
|
|
Du sparade inte bara dom pengarna. M43 är en mycket bättre motor än m40. Den äter inte kam och rem som m40 gör. Min skrothög: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.