|
|
|
|---|---|
|
Vilka E30 sitter det Check kontroll i? ----------------------- Min E30: Länk | |
| Finns inte de i alla E30!? finns i alla 325:or iaf! | |
|
Hej! Check control finns i alla sexcylindriga (fler cylindriga) modeller samt i M3. Mvh Håkan |
|
|
Tack så mycket... =============================== Min E30: Länk |
|
|
Värdelöst med checkkontroll!!! MIn visar Bremslicht ganska ofta trots att de lyser..vad är feleT !? Länk |
|
|
Lampan skall lysa tills du tyngt på bromspedalen en gång. ____ En bil skall ha minst 6 burkar Länk |
|
|
ursäkta om jag flyger iväg lite från tråden, men du verkar ju redan fått bra svar så! Check-kontrollen bråkar lite! "Krakel spektakel licht" (nummerskylt belysning), lyser när lysena är på! vart sitter avkännaren för dem? |
|
mackan325 |
Ärg på krakelns kontakter, kolla lamphållarna som sitter ovanför nummerskylten bak. Du kommer med stor sannolikhet hitta rost i karossen också, finns på de flesta E24/28/30 osv. |
|
Sitter check-kontroll displayen uppe vid backspeglen på alla e30?? Vart sitter själva "enheten"? |
|
|
Det är ingen display. Bara en liten "låda" med knappar och lcd:er. Hela grejjen sitter vid backspegeln. Den sitter på samma ställe på alla E30 som har det. |
|
|
Jag har problem med att när man blinkar åt höger eller lägger i backen så börjar bremslicht lysa, men bromsljusen funkar ändå. Mange Länk |
|
|
Wernblom: låter som ett jordproblem.... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Jo det verkar ju som det, gäller bara att hitta var... Mange Länk |
|
|
Kan man montera checkkontroll i med 4a.. typ min? === Min E30: Länk |
|
| mackan325> Har rengjort vid kontakterna, bytt lampor men inget hjälper! Fler förslag? | |
|
Min 323a visar motoröl (motorolja) tätt som oftast nu för tiden i check kontrollen... men oljenivån e de inge fel på... nån som bytt givaren? krångligt? /Jonas |
|
|
Min visar konstant külwasser har inte orkat koppla ur givaren bara... Har satt en nalle puh figur i backspegeln istället så jag inte ser den lampan.... "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.