AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.004

Varför känns bilen vinglig?

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
jag har märkt på sistonde att när man kör snabbt tex. genom en lång vänster kurva och styr till lite åt vänster så fortsätter det styra en liten stund efteråt... Den känsliksom vinglig i sidled i bakvangnen...

Kom på en 70 väg igår och fick möte i en kurva jag bromsade då och då kom hela bakvagnen emot mig.... = 180 i 70km/h

Det klonkar ju lite i bakvagnen vid växling och det är väll silentblicket.... Kan silentblocken även ha någonting med svajigheten i bakvagnen att göra?

Om det nu är detta som är felet avr köper man silentblock och vad kostar dom?

ant
Det kan mycket väl vara slientblocken som spökar till det så är.
Själva materialkostnaden är inte så farligt hög, runt 300 kronor styck på BMW har jag för mig. Det är monteringskostnaden som drar iväg med pengarna, eftersom det är lite jefligt att få loss de gamla blcken.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Men det går väll att göra det själv eller?

-----------------------
Min E30:
Länk
ant
Jo visst går det, men det ska tydligen vara ganska bökigt att mecka dit dom. De guider som finns i "Mekartips" gäller inte E30 men kanske ger dig en överblick vad som ska göras iaf.

Länk
Länk

Om du dessutom söker efter andra inlägg så får du mer info.
Jag har själv inte bytit mina silentblock, men det är nog snart dags och då tror jag att jag kommer lämna bort det.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Ok tack så mycket Ant.

Finns det någon här inne som har bytt silentblocken på en E30?

===============================
Min E30:
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
ingen?

===============================
Min E30:
Länk
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Jag testa förrut att byta när den va på plats, sluta me att jag for till bmw verkstaden, fick så i nerverna. Men jag skulle rekommendera att skruva bort hela bakvagnen, tar inte så länge, typ klumpen som är det jobbigaste att skruva bort, och sen pressar man ur dem när du har bakvagnen lös, mycket enklare och smidigare, och inte så jobbigt, du fixar det på en dag, utan att behöva göra några mer invecklade operationer.
Det går att göra. tar dock lång tid.
Bytte ens sidan på 5-6 timmar med hjälp av mekartipset.
Går att göra snabbare med ännu mer våld!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.