AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
350

vatten i oljan

Visa användare
38
robbeL
320ik -88
Jag har problem ed min 535:a -86

Jag får vatten i oljan. Allt vatten försvinner ifrån kylsytemet. Men bilen ryker ingenting.

Jag trodde det var topplockspackningen men den var hel och fin. Jag har synat toppen och hittar inget fel på den.

Min topp är juten sent -85.

Hur trolig är det att det INTE är toppen ?

Mvh
Robert
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Är du säker på att vattnet försvinner in i motorn? Du kan ju även ha läckage någon annanstans som t.ex. i en slang eller i värmepaketet.
Jag tror fortfarande på att det ät toppen...(tyvärr)
Men kan inte motorrenoveringsfirmor mäta eller på något stätt kolla efter sprickor ?!?

Billy B-10
Länk
Visa användare
94
johnny e
525i -89
hej.. ja hörde att bmw trycktestade topplock mot en mindre penning(400-800)kr.För att upptäcka ev. sprickor under kam odylikt.har inte pratat med bmw om detta så kan inte säga 100 att de är så ,men man kan ju ringa o fråga(om du ändå har toppen löst!
mvh:johnny

bmw,what else!!
Prova nån närliggande motorrenoveringsfirma.
Jag provtryckte 2 toppar till en cadillac V8 hos en motorrenoveringsfirma för 700 spänn.

K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Om du får vatten i oljan och det försvinner från kylsystemet, så kan jag bara se att det läcker från det förra till den senare.
Om då toppen är kry, kanske det läcker vid cylinderfoten? Inte så vanligt, utom på min gamla renault med våta foder och papperspackningar förstås.
Fast nog känns det som att toppen spökar alltid.
Är det mycket vatten i oljan?

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.