AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
322

Finns inte dom röda skyltarna längre ?

dr
172
draven
328i-98 E46
Killen (privatperson) säjer att dom röda skyltarna bara är för bilhandlare så han skall fixa andra skyltar till mig ..? Ausfuhrkennzeichen kallar han dom och dom skall gälla i en vecka ??
Stämmer detta ??

Scheckheft
Hej, jag tror ni pratar om olika saker. I Importguiden finns en bild på de röda skyltarna som du ska ha. Skicka bilden till han så han vet vilka skyltar du menar. Dessa skyltar gäller i en månad och inkluderar en trafikförsäkring. Ni åker till Zulassungsstelle för att få skyltar + försäkring. Inga konstigheter. De gula skyltarna gäller i en vecka och gäller inte i Danmark. Sedan finns skyltar med röda bokstäver som bilhandlare har i Tyskland. Jag tror att det är dessa han menar.

Mvh
Scheckheft

Länk
Dani
Det är väl i 14 dagar som dom gäller?
1 månad räcker dom till, sa dom på vägverket till mig förra veckan.
Iallafall i Sverige,vet inte hur det blir när du tar bilen från sevrige.

He de // Bengan

Länk

Exportskyltar med röd tagg gäller så länge du har gällande försäkring, du kan välja mellan 14 dagar 75 € eller 30 dagar 80 €
Skyltarna isig kostar ca 18 € Skyltar med gul tagg är sk. överföringsskyltar och är avsedda att användas inom Tysklad och gäller i 5 dagar är lite osäker men tror inte att försäkringen gäller utanför Tyskland. Jag var nere i förra veckan så priserna är färska.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.