|
|
|
|---|---|
|
Killen (privatperson) säjer att dom röda skyltarna bara är för bilhandlare så han skall fixa andra skyltar till mig ..? Ausfuhrkennzeichen kallar han dom och dom skall gälla i en vecka ?? Stämmer detta ?? | |
Scheckheft |
Hej, jag tror ni pratar om olika saker. I Importguiden finns en bild på de röda skyltarna som du ska ha. Skicka bilden till han så han vet vilka skyltar du menar. Dessa skyltar gäller i en månad och inkluderar en trafikförsäkring. Ni åker till Zulassungsstelle för att få skyltar + försäkring. Inga konstigheter. De gula skyltarna gäller i en vecka och gäller inte i Danmark. Sedan finns skyltar med röda bokstäver som bilhandlare har i Tyskland. Jag tror att det är dessa han menar. Mvh Scheckheft ______________ Länk |
Dani |
Det är väl i 14 dagar som dom gäller? |
|
1 månad räcker dom till, sa dom på vägverket till mig förra veckan. Iallafall i Sverige,vet inte hur det blir när du tar bilen från sevrige. He de // Bengan Länk |
|
|
Exportskyltar med röd tagg gäller så länge du har gällande försäkring, du kan välja mellan 14 dagar 75 € eller 30 dagar 80 € Skyltarna isig kostar ca 18 € Skyltar med gul tagg är sk. överföringsskyltar och är avsedda att användas inom Tysklad och gäller i 5 dagar är lite osäker men tror inte att försäkringen gäller utanför Tyskland. Jag var nere i förra veckan så priserna är färska. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.