AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
348

Hur skall jag betala bilen på ett billigast sätt ?

dr
172
draven
328i-98 E46
Har hittat en bil av en privatperson i Attendorn.Varit och tittat på den och allt varkar ok.
Men saken är den att jag ej har cash ...? Jag jobbar i belgien nu och har pengarna på ett visa konto. Banken som killen har i tyskland tar 3% för en transferering från visa till hans konto.Det blir över 6000:- Och om min svenska bank för över pengarna till hans konto kostar det bara 120:- men överföringen kan ta 2dagar och jag vill inte sätta in pengar innan jag har bilen ???
Hjälp....

dr
172
draven
328i-98 E46
Ska köpa bilen i dag med ett kontrakt som jag skriver på om bilen är ok, kontraktet är ett intyg på att transfereringen görs på måndag. Eftersom jag jobbar i belgien ville jag inte ha med mig kontanta medel dit, men kontentan av mina erfarenheter är att köper du privat ha med dig cash ...... Tyska banker är inte roliga att ha att göra med....

Jag före över pengar till mig själv i tyskland från Sverige 2001, fick tjata på Handelsbanken men till slut gick det. Kostade typ 300kr och gick på ett dygn. Funkade fint, inget gnäll på den tyska banken. Resecheckar är ett annar alternativ antar jag med mindre procent.

Har för mig att banker inom EMUområdet inte får ta betalt för att föra över pengar...men du kanske har din bank i Sverige....?

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.